اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

بیشترین تخلف نانوایی‌های گچساران کم‌فروشی است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: بیشترین تخلفی که از سوی برخی نانوایی‌های گچساران مشاهده شده، مربوط به کم‌فروشی است.

بیشترین تخلف نانوایی‌های گچساران کم‌فروشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه صنف نانوایان، قنادیان و بستنی‌سازان گچساران به صورت سرزده از تعدادی نانوایی‌های این شهرستان بازدید کردند.

کیفیت پخت نان، کیفیت آرد، وزن چانه و مسائل بهداشتی نانوایی‌ها از جمله مواردی بود که توسط فرماندار گچساران و هیئت همراه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این بازدید صاحبان نانوایی‌ها نیز به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند و از فرماندار گچساران خواستار پیگیری و برطرف کردن مشکلات خود شدند.

پایین بودن کیفیت آرد و نرخ نان نسبت به استان‌های دیگر، یکسان نبودن قیمت نان با توجه به نرخ واحد خرید آرد در سراسر کشور، افزایش بهای دریافت کارت بهداشت و سلامت و نیاز نانوایی‌ها به وسایل سرمایشی با توجه به افزایش گرمای هوا از جمله مشکلات عمومی و مطرح‌ شده توسط صاحبان نانوایی‌ها در این بازدید بود.

فرماندار گچساران در حاشیه بازدید سرزده از نانوایی‌های گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: سلامت و بهداشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آنها باید از کیفیت و بهداشت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند.

محمد شفیعی افزود: در بازدید به عمل آمده از تعدادی نانوایی‌های گچساران، مشکلات، کمبودها و عملکرد این واحدها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملکرد تعدادی از نانوایی‌ها مطلوب و رضایت‌بخش نبود، تصریح کرد: این واحد‌ها نیاز به بازدیدهای مستمر و پیوسته دارد که مسئولان مربوطه در اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران در این زمینه پیگیری‌های لازم را خواهند داشت.

شفیعی با اظهار تأسف از وجود تنها یک نانوایی سنگک در گچساران با توجه به وسعت و جمعیت این شهرستان، عنوان داشت: این موضوع سبب نبود رقابت و در نتیجه تولید نان با کیفیت پایین شده است.

کم‌فروشی در نان‌های سنتی محسوس است

فرماندار گچساران ادامه داد: برای ایجاد رقابت و افزایش کیفیت نان سنگک، مشوق‌ها و امتیازاتی را در راستای افزایش نانوایی‌های سنگک در این شهرستان ارائه می‌دهیم.

شفیعی کیفیت پخت نان در نانوایی‌های محله‌های شهر را بالاتر از نانوایی‌های مرکز شهر ارزیابی کرد و افزود: در برخی موارد تخلفاتی مشاهده شده که طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی کم‌فروشی و عدم رعایت بهداشت را از عمده‌ترین تخلفات مشاهده شده در نانوایی‌های مورد بازدید عنوان کرد.

شفیعی ابراز داشت: تذکرات لازم در زمینه عدم رعایت موارد بهداشتی از طریق مراکز و متولیان بهداشت به نانوایی‌های متخلف داده خواهد شد.

وی با اشاره به پخت و فروش نان‌های محلی گفت: تولید این نان‌ها سبب اشتغالزایی شده است اما اگر این امر سبب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه شود، بازنگری و تصمیم‌گیری در این زمینه ضرورت دارد.

فرماندار گچساران با اشاره به مشاهده محسوس کم‌فروشی در نان‌های سنتی بیان داشت: مردم از وزن استاندارد این نان‌ها اطلاع کافی ندارند که تصمیم‌گیری جدی در این زمینه در اولویت برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه بازدیدهای اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران به صورت هفتگی بوده، از مسئولان این اداره خواست تا با نظارت روزانه بر عملکرد نانوایی‌ها کنترل بیشتری داشته باشند.

وی اذعان داشت: در بازدید‌های به عمل آمده، دو واحد نانوایی متخلف شناسایی و جریمه‌های لازم و قانونی برای آن‌ها اعمال شد.

شفیعی با بیان اینکه خواسته‌ها و مشکلات مطرح‌ شده توسط نانوایی‌ها نیز مورد بررسی جدی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به همین منظور جلسه‌ای با مسئولان کارخانه آرد و صاحبان نانوایی‌های گچساران برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول