اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد

ضرورت اجرای عملیات آبخیزداری برای جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اجرای عملیات آبخیزداری برای جلوگیری از هرگونه خسارت ناشی از سیلاب‌ها را مهم دانست.

ضرورت اجرای عملیات آبخیزداری برای جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، بهمن اسکندری اظهار داشت: حفاظت و کنترل خاک، کنترل هرز آب‌ها، کاهش خطرات سیل و بالا رفتن ضریب نفوذ آب در خاک در کنار تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی و کنترل روان‌آب‌ها در گرو اجرای طرح‌های آبخیزداری است. 

وی بر لزوم اجرای عملیات بیولوژیکی شامل بذرپاشی، کپه‌کاری در کنار عملیات مکانیکی از جمله ساخت بندهای رسوب‌گیر، ساحل‌سازی رودخانه‌ها و پخش سیلاب در آبخوان‌ها تاکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاستن میزان خسارت‌های وارده تاثیرگذار است، به طوری که می‌تواند درصد چشمگیری از خسارت‌ها را به حداقل رساند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تخصیص اعتبارات ویژه به این بخش را مهم دانست و تصریح کرد: باید قبول کنیم که اجرای این طرح‌ها نیازمند نگاه ملی است و مشارکت مردمی برای اجرای این طرح‌ها ضعیف است.

به گفته وی بخش خصوصی هیچگاه در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند، چرا که سرمایه‌گذاری در این بخش سودی ندارد و تنها نگاه حاکمیتی به این حوزه دخیل است.

وی اعتبارات بخش ملی و استانی در بخش آبخیزداری را در سال گذشته، 3 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 920 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است و امسال پیش‌بینی می‌کنیم از این محل یک میلیارد تومان برای بخش آبخیزداری استان تخصیص یابد.

اسکندری افزود: امیدواریم میزان اعتبارات امسال حوزه آبخیزداری استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اگر مقایسه کنیم سیل‌های اخیر در طارم را با روستای ولیدر ماهنشان، پی می‌بریم که به علت وجود دیواره حفاظتی در بالادست که توسط آبخیزداری استان ساخته شده است، کاهش خسارت‌ها را موجب شده است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول