اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

پروژه‌های عمرانی سریع‌تر به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: باید تلاش کرد تا پروژه‌های عمرانی در این شهر سریع‌تر از همیشه به پایان برسد.

پروژه‌های عمرانی سریع‌تر به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون طرح دو فوریتی که به منظور برگزاری یک مناقصه محدود برای اجرایی‌کردن سه پروژه عمرانی بزرگ توسط شهرداری بود، اظهار داشت: شیراز در حال تغییرات اساسی در مباحث عمرانی است که باید تلاش کرد تا پروژه‌های عمرانی سریع‌تر از همیشه به پایان برسد.

شهردار شیراز افزود: سه پروژه بزرگ عمرانی برای شهر شیراز طراحی شده که اجرایی‌کردن آنها به اجازه شورای شهر برای برگزاری مناقصه محدود نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم اجرایی‌کردن این سه پروژه بزرگ را به پیمانکاران ناشناخته بدهیم، تصریح کرد: اجرایی‌کردن مناقصه قانونی است اما باید توجه داشت که فراخوان عمومی اعلام کردن باعث می‌شود که یک پیمانکار از شهری دیگر در این مناقصه برنده شود و امکان دارد به دلیل ناتوانی در اجرای پروژه این طرح را نیمه‌کاره رها کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه نیمه‌کاره رها کردن یک طرح به معنی توقف چند ساله یک پروژه بزرگ عمرانی است، افزود: این توقف باعث لطمه خوردن به پروژه‌های عمرانی شهر شیراز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی شکل نمی‌گیرد چراکه ما چند پیمانکار با تجربه را دعوت و در میان آنها مناقصه برگزار می‌کنیم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اجرایی‌کردن مناقصه محدود تخلف است به خبرنگاران گفت: مناقصه باید به صورت کامل انجام شود تا همگان شانس یکسان برای حضور در یک پروژه را داشته باشند.

علی زحمتکش تصریح کرد: اجرایی‌کردن پروژه‌های عمرانی لازم است اما باید به مباحث قانونی نیز توجه شود.

در ادامه معاون عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه از یک‌هزار و 65 میلیارد تومان بودجه شهرداری 85 درصد صرف امور عمرانی می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: نباید ارائه گزارش را ملاک انجام کار و فعالیت عمرانی در سطح شهر شیراز دانست.

رضا خیراندیش خاطرنشان کرد: مشکلات فعالیت‌های عمرانی فراوان است و باید همگان برای رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی در سطح شهر همکاری داشته باشند.

خیراندیش در پایان بیان کرد: جا به جایی تاسیسات میلیاردها تومان برای شهرداری شیراز هزینه بر جای می‌گذارد در حالی که بخش بسیاری از این فعالیت‌ها بر عهده شهرداری شیراز نیست.

به گزارش فارس، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز، بحث برگزاری مناقصه محدود شهرداری به رای‌گیری گذاشته شد که این طرح دو فوریتی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول