اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس:

وزارت خارجه درباره وجود ریزگردها در جنوب کشور پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع معضل ریزگردها در جنوب کشور، وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد.

وزارت خارجه درباره وجود ریزگردها در جنوب کشور پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان به نقل از دفتر نماینده دشتستان در مجلس، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد اظهار داشت: توجه به نیازهای استان هدف بنده از پذیرش مسئولیت نمایندگی مردم بوده و با تمام توان برای رفع این نیازها تلاش می‌کنم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: استان بوشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و شرایط جغرافیایی شرایط خاصی دارد و برای احقاق حقوق مردم استان از تمام توان بهره خواهیم برد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: مسئله ریزگردها یکی از دغدغه‌های مردم جنوب است و به مسئولان وزارت خارجه در خصوص پدیده گرد و غبار شهرهای جنوبی تذکر داده‌ام ولی ایشان توپ را به زمین محیط زیست انداخته و مسئولیت را بر عهده ایشان نهاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست هم در این زمینه مقصر است اضافه کرد: وزارت خارجه موظف بود هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا کشورهای همسایه به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

این مسئول تاکید کرد: اگر کشورهای همسایه به وظایف خود در ارتباط با موضوع گرد و غبارها عمل نکنند ما حق داریم به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنیم تا از این طریق حقوق مردم را از ایشان بگیریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: از وجود ریزگردها سلامت مردم به شکلی جدی به خطر افتاده و مسئولان بگویند که چه کسی باید خسارت سلامت مردم را بدهد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد:  باید در مجامع عمومی پیگیر شویم تا کشورهای همسایه برای مانچ‌پاشی، کارهایی که مربوط به این امر است را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه مسئول رفع مشکلات مردم در این زمینه است گفت: وزارت خارجه باید به صورت جدی به مسئله ورود پیدا کند تا مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند، رفع شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان خودشان در تهران نشسته‌اند اما بحران در استان‌های جنوبی جدی است و مردم حتی جلوی چشمانشان را نمی‌توانند ببینند.

وی ادامه داد: ریزگردها به سلامت مردم آسیب جدی وارد کرده و می‌کند و این سهل‌انگاری و بی‌خیالی مسئولین واقعا پذیرفته نیست و من این مسئله را تا آخر دنبال می‌کنم تا از طریق تعاملات پیگیری و حل شود.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: اگر وزارت خارجه اقدامات لازم در کشورهای همسایه را پی‌گیر نشود، مطمئن باشید وزیر امور خارجه را به صحن می‌کشم و بی‌توجهی آنها را در قالب سئوال و استیضاح دنبال می‌کنم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بودجه‌ای هم که قرار بود برای مقابله با ریزگردها اختصاص یابد، هنوز نتیجه‌ای نشان نداده و هیچ تلاشی از آقایان ندیده‌ایم‌ و این موضوع برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

موسوی‌نژاد گفت: سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه متولیان اصلی بحث گرد و غبار هستند که باید پیگیر باشند و در صورت کوتاهی مؤاخذه خواهند شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول