اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خوزستان:

سفره‌های آسمانی در مساجد خوزستان برپا شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از برپایی سفره‌های آسمانی اطعام ایتام و نیازمندان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در همه شهرهای استان و به ویژه در مساجد خبر داد.

سفره‌های آسمانی در مساجد خوزستان برپا شد

عبدالرضا شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در ماه رمضان امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح اکرام ایتام اجرایی می‌شود و با توجه به افزایش تعداد ایتام و افراد زیر پوشش کمیته امداد در سال جاری، ‌نیازمند همیاری و مساعدت شهروندان هستیم.

وی افزود: در ماه رمضان امسال موضوع اطعام و کمک‌های مردمی به مساجد منتقل ‌شد و بحث مسجدمحوری هرچه بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه در ماه رمضان پایگاه‌های این نهاد در مساجد مستقر می‌شوند، افزود: با هدف جذب حامی، اجرای برنامه‌هایی در مساجد استان در دستور کار قرار گرفته و افراد نیکوکاری که برای حمایت از افراد بی‌سرپرست تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد ثبت نام کنند.

شریفی تصریح کرد: پایگاه‌های کمیته امداد در ماه رمضان از روز ولادت امام حسن (ع) تا روز شهادت امام علی (ع) در مساجد، ادارات و شرکت‌ها مستقر می‌شوند و در هر پایگاه نیز نمایند‌ه‌ای از کمیته امداد حاضر خواهد بود.

وی ادامه داد: در ماه رمضان سال گذشته 950 میلیون تومان کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد که امیدواریم امسال این کمک‌ها به دو برابر افزایش یابد.

* 15 هزار یتیم زیر چتر حامیان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در خوزستان به ازای هر یتیم، 2.5 حامی وجود دارد و این در حالی است که این میزان در استان‌های دیگر 6 تا 9 حامی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 27 هزار حامی در استان خوزستان کفالت مالی 15 هزار یتیم را بر عهده دارند.

شریفی گفت: کسانی که متقاضی به عهده گرفتن کفالت مالی ایتام هستند می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر کمیته امداد امام (ره) عکس و مشخصات ایتام را رویت و پس از انتخاب، نسبت به برعهده گرفتن کفالت آنان اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) میزان صدقات سالانه مردم را حدود 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ، 10 درصد برای وام خانواده‌ها، 25 درصد برای اشتغال، 10 درصد برای درمان، 20 درصد برای ازدواج فرزندان خانواده ایتام، 10 درصد برای کمک‌های موردی در سطح استان و تأمین مسکن در نظر گرفته شده همچنین 15 درصد برای هزینه تحصیلات فرزندان خانواده‌های زیر پوشش اختصاص دارد.

شریفی افزود: بسیاری از افراد با وجود این‌که نیازمند حمایت کمیته امداد هستند، در نوبت حمایت قرار گرفته‌اند اما فعلا از مساعدت کمیته امداد محروم هستند؛ با توجه به محدودیت منابع، تنها قادر به پاسخ‌گویی و حمایت تعداد مشخصی از مددجویان هستیم و بقیه افراد باید در ‌نوبت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با هدف زیر پوشش قرار دادن افراد نیازمند پشت‌نوبتی، خانواده‌های زیر پوششی که به خودکفایی می‌رسند از چرخه‌ حمایت کمیته امداد خارج و افراد نیازمند دارای اولویت جایگزین آنها می‌شوند، البته ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست در اولویت حمایت قرار دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) خوزستان خاطرنشان کرد: ‌ مؤسسات خیریه هم می‌توانند در ماه مبارک رمضان همگام با کمیته امداد، افراد بی‌بضاعت را زیر پوشش قرار دهند و در محرومیت زدایی از جامعه همکاری کنند.

وی گفت: شماره حساب 44444000 بانک رفاه در تمام شعب بانک ها در سراسر استان خوزستان آمادگی جمع‌آوری کمک های نقدی مردم را دارد. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد کمک‌های غیر نقدی خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول