اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد

سرمایه‌گذاری 98 میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه گیلان از سرمایه‌گذاری 98 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ایجاد شهرک فرودگاهی در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.

سرمایه‌گذاری 98 میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی گیلان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فتاح رضوانی عصر امروز در جلسه شورای اداری فرودگاه سردار جنگل رشت اطلاع‌رسانی به‌موقع از عملکرد این اداره کل در زمینه‌های متعدد از جمله پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی و پاسخ مستدل به حواشی و نگاه به دورنمای توسعه فرودگاه رشت در یک چشم‌انداز حداقل 20 ساله را مورد تاکید قرار داد.

وی، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، به همایش اخیر مدیران شرکت فرودگاه‌های کشور که در مشهد برگزار شد اشاره کرد و گفت: تهیه کلیپ از هر پروژه، اطلاع‌رسانی به موقع از تاخیر و یا ابطال پرواز و هر گونه اتفاق پیش‌بینی نشده باید در دستور کار هر مسئول واحدی قرار گیرد.

مدیر کل فرودگاه گیلان، ادامه داد: ارتباط با مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌تواند در برون رفت حواشی‌های ایجاد شده از طرف از عده‌ای ناآگاه نسبت به موقعیت و اهداف فرودگاه در استان کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه قرارداد فرودگاه رشت با بهر‌برداران از جمله تاکسیرانی، بانک ملی و غرفه‌داران تصریح کرد: قرارداد فرودگاه رشت با بهره‌برداران طبق لایحه قانونی واگذاری اماکن و محل‌ها در فرودگاه‌های کشور مصوب سال 1358 است که فرودگاه رشت نمی‌تواند خارج از این لایحه عمل کند.

رضوانی ابراز کرد: عده‌ای بدون مطالعه و تحقیق کارهای بزرگی که در مدت دو سال اخیر در فرودگاه رشت محقق شده است را نادیده گرفته و این اداره کل را درگیر حواشی و مسائل کوچک می‌کنند و مدیران ارشد استان را نسبت به کارهای بزرگ فرودگاه سردار جنگل از جمله احداث سالن مشایعت کنندگان و استقبال کنندگان، احداث ترمینال جدید، ساخت موتورخانه و راه‌اندازی سیستم سوئیچینگ که در هفته دولت امسال با هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، آگاه نمی‌کنند و روابط عمومی فرودگاه رشت موظف است رسالت خود را در این زمینه ایفا کند.

مدیر کل فرودگاه گیلان به پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری 98 میلیارد تومانی بخش خصوصی با نام « شهر فرودگاهی» اشاره کرد و یادآور شد: مراحل انعقاد قرارداد پروژه مذکور در حال نهایی شدن است و با اجرای این پروژه علاوه بر اینکه شاهد تحول چشمگیری در درآمدهای غیرهوانوردی فرودگاه رشت خواهیم بود، در اشتغالزایی استان نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

به گفته وی، این پروژه تنها یک فعالیت فرودگاهی نیست بلکه پروژه عظیم استانی محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیر مهمی در شکوفایی اقتصاد استان به ویژه شهر رشت داشته باشد.

رضوانی از مسئولان واحدهای ستادی و عملیاتی خواست در کاهش هزینه‌ها، مدیریت مصرف انرژی، تردد کارمندان واحدها و اخذ مطالبات از شرکت‌های هواپیمایی نهایت جدیت و اهتمام را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول