اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نامه‌ای به فارس اعلام شد

محل افتتاح آخرین خانه بهداشت مازندران آب ناسالم دارد

خبرگزاری فارس: اهالی و اعضای شورای اسلامی روستای پنبه‌چوله در نامه‌ای به فارس اعلام کردند: کسی پاسخگویی آب ناسالم روستای پنبه‌چوله که در آن آخرین خانه بهداشت روستایی افتتاح شد، نیست.

محل افتتاح آخرین خانه بهداشت مازندران آب ناسالم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اهالی روستای پنبه‌چوله ساری در نامه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس با اشاره به کدر بودن آب روستای پنبه‌چوله سفلی که ادامه زندگی عادی را برای مردم این منطقه سلب کرده در نامه‌ای بیان داشتند: چرا آب و فاضلاب روستایی در منطقه مرکزی روستایی ساری تنها به دنبال اخذ آب‌بها است و با دریافت آب‌بها، خدماتی به مردم ارائه نمی‌کند.

* پربودن مخزن بتنی از ماسه

در ادامه نامه با اشاره به پربودن مخزن بتنی از ماسه آمده است: مخزن بتنی آب روستای پنبه‌چوله ساری هر چند سال یک ‌بار نیز تمیز نمی‌شود.

اهالی روستای پنبه‌چوله سفلی در ادامه با اعلام اینکه در موقع زمستان آب سطح منطقه بسیار بالا است، بیان داشتند: آب زیادی در فصل بارانی سال در اطراف مخزن بتنی جمع می‌شود و به داخل مخزن رسوخ می‌کند.

در ادامه نامه اضافه شده است: اداره آب و فاضلاب برنامه‌ای را برای خروج آب سطحی و هدایت آب به درون رودخانه ندارد.

* لوله‌کشی آب روستای پنبه‌چوله سفلی دارای نقص است

اهالی پنبه‌چوله در ادامه با بیان اینکه لوله‌کشی آب روستای پنبه‌چوله سفلی دارای نقص است، بیان داشتند: لوله‌کشی درون روستا به خاطر نداشتن خروجی مناسب، آب‌های متعفن و ماسه‌ای را به همراه دارد که از شیر آب به درون خانه‌های مردم خارج می‌شود.

در ادامه نامه تاکید شد: در مواقع قطعی آب، مسئولان آب و فاضلاب روستایی نیز پاسخگوی مشکلات مردم نیستند.

مردم پنبه‌چوله در ادامه با اشاره به بیماری‌های ناشی از آلودگی آب بیان شد: کارشناسان آب بهداشت محیط مرکز بهداشت ساری در مورد کدر بودن آب و وجود املاح چندین مرحله گزارش‌های متعددی به بخشداری و فرمانداری ارسال کردند.

* تذکرات فرماندار سابق به اداره آب و فاضلاب شهری

در ادامه نامه با اشاره به تذکرات متعدد فرماندار سابق به اداره آب و فاضلاب شهری بیان شد: مسئولان اداره آب و فاضلاب روستایی ساری و مازندران برای رفع آلودگی آب اقدام مناسبی انجام ندادند.

اهالی روستای پنبه‌چوله در ادامه اضافه کردند: آیا مسئولان اداره آب و فاضلاب و مسئولان شهری به خود اجازه مصرف آب کدر را می‌دهند.

در ادامه نامه اضافه شد: اگر مسئولان حاضر باشند یک شبانه‌روز از آب روستای پنبه‌چوله سفلی بنوشند اهالی قول می‌دهند که در مورد ناسالم بودن آب، شکوائیه نداشته باشند.

* قطعی مکرر آب

اهالی روستای پنبه‌چوله ساری با اشاره به قطعی مکرر آب و ادامه روند قطعی آب در روز افتتاح آخرین خانه بهداشت در این روستا بیان داشتند: اهالی این روستا با در دست داشتن بطری‌های آب ناسالم قصد داشتند که مشکل آلودگی و کمبود آب را از طریق وزرا به گوش مسئولان عالی رتبه کشور برسانند که بنا به دلایل نامعلومی وزرا در مراسم افتتاحیه حضور نیافتند.

مردم پنبه‌چوله ساری در ادامه با اشاره به افتتاح خانه بهداشت در این روستا اعلام کردند: با داشتن آب ناسالم خدمات خانه بهداشت به چشم نمی‌آید.

اهالی روستا پنبه‌چوله ساری در ادامه خواستار رسیدگی و ساماندهی آب ناسالم این روستا شدند.

انتهای‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول