اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع عمومی خانه مطبوعات قم

تغییرات اساس‌نامه خانه مطبوعات قم تصویب شد

خبرگزاری فارس: دومین جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات قم با حضور اهالی رسانه و مطبوعات قم در مجتمع وتوس برگزار شد.

تغییرات اساس‌نامه خانه مطبوعات قم تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین محمدرضایی مدیر سابق خانه مطبوعات قم در ابتدای این مراسم به تشریح عملکرد خانه مطبوعات استان قم پرداخت و اظهار کرد: خانه مطبوعات خوب، نیازمندی‌هایی دارد که نخستین نیاز آن حفظ وحدت صنفی بین خبرنگاران است و همه خبرنگاران باید تفکر صنفی داشته باشند و جدا از خط و خطوط سیاسی رسانه خود در جنبه صنفی متحد عمل کنند.

وی ادامه داد: هیئت مدیره خانه مطبوعات هفت نفر هستند، ولی اعضا بالغ بر 200 نفرند و وقتی همه با هم متحد باشند می‌توانند اهداف مطبوعات را پیش ببرند.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان قم ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: اکنون که عزم ارشاد برای ایجاد خانه‌ای منسجم فراهم شده نیاز به وحدت اهالی رسانه وجود دارد و همه باید در این زمینه گام بردارند و در خانه مطبوعاتی مقتدر و منسجم برای پیشبرد اهداف رسانه‌ای در استان قدم برداریم.

در ادامه هیئت رئیسه سنی برای برگزاری انتخابات با حضور آقایان سلیمانی، موسوی و باباجانی تشکیل شد.

بررسی تغییرات اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات و سخنرانی موافقین و مخالفین این تغییرات دستور نخست جلسه بود.

پس از استماع سخنان مخالفین و موافقین، رأی‌گیری در خصوص این تغییرات انجام شد که در نهایت تغییرات جدید اساس‌نامه خانه مطبوعات با دو رأی ممتنع، 21 رأی مخالف و 104 رأی موافق به تصویب رسید.

اضافه شدن یک عضو علی‌البدل به مدیران مسئول و سردبیران نشریات محلی و یک عضو علی‌البدل به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان، احتساب سابقه ایثارگری برای اعضا و خانواده‌های آنها برابر با یک مقطع تحصیلی و دارا بودن هر 10 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه مطبوعات با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برابر با یک مقطع تحصیلی از جمله این تغییرات بود. 

سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دیگر دومین مجمع عمومی خانه مطبوعات استان قم بود که سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در سخنانی کوتاه به تشریح جایگاه رسانه و مطبوعات در جامعه پرداخت و در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این انتخابات موجب شود که شاهد شکل‌گیری خانه مطبوعاتی مقتدر، منسجم و هدفمند در استان باشیم.

در انتهای این مجمع، رأی‌گیری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قم با حضور اعضا برگزار شد. 

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول