اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور‌ـ 3

عمده سرمایه‌گذاری در بخش نفت از داخل تأمین شده است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بخش اعظم 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده در بخش صنعت نفت از داخل تأمین شده است، گفت: باید به مردم میدان دهیم تا ببینیم چه کار می‌کنند.

عمده سرمایه‌گذاری در بخش نفت از داخل تأمین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی از طرح‌های بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران با بیان اینکه در گذشته دشمنان نفت را در انحصار خود درآورده بودند، اظهار داشت: باید این انحصار را بشکنیم و به جایی برسیم که دیگر نفت خام صادر نکنیم.

رئیس جمهور گفت: ما باید به جایی برسیم که خدمات فنی مهندسی ایران خط و مشی جهان را تعیین کند.

وی در ادامه افزود: همیشه انبوهی از پروژه‌های نیمه‌کاره به دولت بعدی ارث می‌رسد و این بی‌انصافی است و تصمیم گرفتیم پروژه‌های عظیم را جلو بیندازیم.

 

پیگیر تسریع در بهره‌برداری از 910 پروژه دولت دهم هستیم

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر 910 پروژه درحال کار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 طرح از 910 پروژه در صنعت نفت است که امیدواریم شاهد تسریع در سرعت کار باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر تولیدات داخلی عنوان کرد: ببینید دشمنان ما در مسئله هسته‌ای چقدر عصبانی هستند اگر چه اصل آن سیاسی است. اینکه چهار تا پنج تن اورانیوم سه و نیم درصد داریم چیزی نیست اما اینکه می‌توانیم غنی‌سازی کنیم یعنی توانستن برای آنها مهم است و باید خودمان بسازیم و این‌ها شدنی است.

 

هیچ قدرتی توانایی ایستادن در برابر ملتی که حرکت می‌کند را ندارد

وی ادامه داد: از روزی که گفتند در صنعت نفت ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم تا امروز در مقایسه با دوره مشابه، بیش از 2.5 برابر در این صنعت سرمایه‌گذاری شده که بخش مهمی از این سرمایه‌گذاری از منابع داخلی است و در مجموع در شش تا هفت سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که اصل این سرمایه بازگشته است.

محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی بزرگ با ثروت‌های انبوه است، گفت: ملت ایران آستین‌ها را بالا می‌زند، حرکت می‌کند و زمانی که ملتی حرکت کند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.

احمدی‌نژاد بیان داشت: قدرت ملت در هر جا جاری شود آن را زیر و رو می‌کند و نمونه آن انقلاب ما بود که در آن گوشه‌ای از قدرت ملی در عرصه سیاسی جاری شد و با زیر و رو کردن همه چیز، بساط یک امپراطوری را برچید. اگر این قدرت ملت در صنعت، اقتصاد، تجارت و کشاورزی هم جاری شود همه چیز را زیر و رو می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بخش اعظم 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده در بخش صنعت نفت از داخل تأمین شده است، ابراز داشت: باید به مردم میدان دهیم تا ببینیم چه کار می‌کنند زیرا به همین متخصصان صنعت نفت میدان دادیم و دیدیم که چه کار کردند.

وی در ادامه گفت: ما نظام اقتصادی حاکم بر دنیا را قبول نداریم و آن را به ضرر بشر و رو به سقوط می‌دانیم زیرا کشوری که 16 هزار میلیارد تومان بدهی خارجی دارد چطور مدعی است.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه برای راه‌اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه شهید تندگویان 810 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: در این صورت سالی 300 میلیارد تومان فقط واردات کاهش می‌یابد و افزایش صادرات هم صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از همه متخصصان، کارشناسان و کارکنان صنعت نفت، اظهار داشت: این راه روشنی است که باید برویم. گام نخست این کارها تصمیم‌گیری و قرار گرفتن در مسیر سخت است اما وقتی در مسیر قرار گرفتیم کار راحت‌تر می‌شود و امیدوارم افق صنعت نفت را جایی بگذارید که استانداردهایی که شما وضع می‌کنید در جهان معیار شود و این مهم دست یافتنی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم کارهای بهتر از کشورهای دیگر را در ایران انجام دهیم، خاطرنشان کرد: ما باید با تلاش و کوشش به نقطه‌ای برسیم که از صنعت نفت ایران خدمات فنی، مهندسی به دنیا منتشر شود.

احمدی‌نژاد افزود: امروز اعلام عمومی می‌کنم کسانی که می‌خواهند بعدها از خدمات صنعت نفت ایران استفاده کنند، می‌توانند بیایند در همه بخش‌های مراحل صنعت نفت به ایرانیان کمک کنند و ما باید به سمتی برویم که بخش مهمی از درآمد ما از صدور خدمات فنی مهندسی در بخش نفت به دست بیاید.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به غربی‌ها گفت: دیگر بس است تا کی می‌خواهید بنده صهیونیست باشید، ملت و شرافت‌تان را بفروشید. صهیونیست‌ها آنقدر پستند که حتی ارزش نگاه کردن هم ندارند. کرامت خودتان را حفظ کنید. وقتی امواج طوفانی ملت‌ها برپا شود آنها دیگر از شما حمایت نمی‌کنند و ثروت کنونی آنها متزلزل است. به‌خاطر مقام و سمت دنبال صهیونیست‌ها نروید.

غربی‌ها به صهیونیست‌ نه بگویید

وی در ادامه تاکید کرد: شما به صهیونیست‌ها نه بگویید من ضمانت می‌دهم هیچ چیزی نمی‌شود. این وضع دیگر قابل دوام نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عمر اندیشه استکباری تمام شده است، گفت: چند سال بعد این بساط کاملا برچیده می‌شود. دنبال صهیونیست‌ها نروید، بمانید و به ملت‌ها خدمت کنید. چرا ادبیاتی زشت در مقابل ملت ایران به‌کار می‌گیرید، صهیونیست‌ها در مغزشان هنوز زمان برده‌داری است. در حالی که ما می‌خواهیم همه به اوج انسانیت برسند.

ملت ایران اگر حرکت کند همه شما را جارو می‌کند

وی اضافه کرد: 7 هزار سال پیش یعنی زمانی که خیلی از شماها غارنشین بودید ملت ایران با تمدن بودند. ملت غیور ایران حرکت کند همه شماها را جارو می‌کند اما نه با سلاح، سلاح برای آدم‌های عقب افتاده و تازه به دوران رسیده است. ما با منطق، فرهنگ، انسانیت و عدالت‌خواهی جلو می‌آییم. این راه روشن ملت ایران است.

احمدی‌نژاد بیان داشت: ما همه چیز و بهترین ملت‌ را داریم. ما دشمن را به حساب نمی‌آوریم. روزی می‌رسد که ملت ایران پیشگام همه ملت‌های جهان باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ وقت ملت ایران غارنشین و وحشی و قومی‌، قبیله‌ای نبوده است که به جان هم بیفتند و کشتار کنند بلکه همیشه با تمدن بوده است.

راه‌اندازی چهار فاز پارس جنوبی 20 میلیارد دلار سرمایه را در سال به ارمغان می‌آورد

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های مهر ماندگار گفت: فقط با راه‌اندازی چهار فاز پارس جنوبی 100 میلیون مترمکعب گاز در روز استخراج می‌شود و ارزش این مهم 20 میلیارد دلار در سال می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر پروژه‌هایی که کشور را جلو می‌برد، تصریح کرد: ما عاشق ملت هستیم و این خدادادی است. مهر ماندگار هدیه‌ای از طرف دولت به ملت است.

 انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول