اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه نخست امسال صورت گرفت

ثبت 332 فقره ازدواج در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال آستارا از ثبت 332 فقره واقعه ازدواج در این شهرستان در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

ثبت 332 فقره ازدواج در آستارا

ابراهیم لقمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به مهم‌ترین آمار واقعه چهارگانه فوت، ولادت، ازدواج و طلاق در این شهرستان، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد 332 فقره ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به 368 فقره مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت در چهار ماهه نخست سال جاری را 601 فقره و وفات ثبت شده نیز 135 مورد عنوان کرد.

این مسئول، در باره فراوانی انتخاب نام‌ها از طرف خانواده‌های آستارایی، تصریح کرد: در بین پسران امیرعلی، امیرمحمد، امیر رضا، امیرحسین، ابوالفضل و محمد طاها بیشترین فراوانی را دارد.

به گفته لقمان، در بین دختران نیز هستی، ستایش، فاطمه، سنا و یسنا بیشترین نام‌هایی هستند که در سال 90 برای نوزادان آستارایی شناسنامه صادر شده است.

وی راهبرد و سیاست‌های اجرایی سازمان ثبت احوال کشور را طرح به‌هنگام‌سازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور دانست و گفت: این به‌هنگام‌سازی با ثبت به‌موقع دو واقعه ولادت و فوت انجام می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال آستارا، مهلت قانونی برای ثبت واقعه ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را حداکثر 15 روز ذکر کرد و یادآور شد: ثبت واقعه فوت و صدور گواهی وفات نیز حداکثر 10 روز است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مدت 10 روز این دو واقعه ثبت نشود پیگرد قانونی دارد و شهروندان باید در موعد مقرر به اداره ثبت احوال آستارا مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول