اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد

مرمت و زیباسازی 559 مدرسه توسط گروه‌های جهادی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از مرمت و زیباسازی 559 مدرسه در قالب اردوهای هجرت دانش‌آموزی خبر داد.

مرمت و زیباسازی 559 مدرسه توسط گروه‌های جهادی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر قائمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال شاهد بهار حرکت‌های جهادی در استان هستیم، اظهار کرد: گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی از اول تیرماه در تمام شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی به تشریح فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی پرداخت و افزود: احداث پنج باب مسجد در شهرستان‌های سراب، میانه و ورزقان آغاز و در حال تکمیل است و تعمیر اساسی دو باب مسجد در روستای چاراویماق، تعمیر یک باب مدرسه در روستای هوستین مرند، احداث هفت باب خانه محرومین در شهرهای ورزقان، چاراویماق، و میانه، احداث یک باب خانه پدر و مادر شهید در میانه، احداث دو واحد غسالخانه در شهرهای بناب و چاراویماق، احداث سرویس بهداشتی در روستاهای چاراویماق، سمپاشی دامی، احداث فاضلاب روستایی و اعزام تیم‌های پزشکی جهادی برای درمان محرومان به شهرهای استان از فعالیت‌های انجام یافته است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در قالب اردوهای هجرت دانش‌آموزی اظهار کرد: مرمت و زیباسازی و رنگ‌آمیزی 559 مدرسه با مشارکت سه هزار و 673 نفر در تیرماه در 21 شهر استان آغاز شد که تا نیمه دوم شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان اینکه گروه‌های جهادی فرهنگیان در تشکیل کلاس‌های جبرانی و تقویتی نقش اساسی داشتند، گفت: فرهنگیان یکی از ارکان موثر در آموزش و تقویت زیرشاخه‌های نظام هستند.

قائمی در ادامه کمک به احداث دهیاری‌ها، کمک به احداث و ساخت پایگاه‌ها، غبارروبی مساجد، جمع‌آوری محصولات کشاورزی افراد کم‌توان و از کارافتاده، برگزاری کلاس‌های بهداشت و سلامت، گردگیری و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری کلاس‌های فنی‌وحرفه‌ای برای توانمندسازی قشر محروم جامعه و آموزش‌های پشگیری از اعتیاد را از دیگر فعالیت‌های انجام یافته توسط گروه‌های جهادی بسیج مساجد و محلات در اردوهای یک روزه بیان کرد.

وی، از واگذاری 10درصد کارهای اجرایی دستگاه‌های دولتی به بسیج سازندگی خبر داد و گفت: پشتیبانی لازم از حرکت‌های جهادی در بحث خودرو، سوخت و لجستیک یک امر ضروری برای تمام دستگاه‌های دولتی و استانداری آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

قائمی، از تشکیل ستاد پشتیبانی در نواحی و شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و معرفی بسیج سازندگی‌ها به عنوان مشاوران استاندار و فرمانداران در حرکت‌های جهادی خبر داد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول