اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روشنگری استاندار یزد در مورد معدن مس

مجوزهای معدن مس علی‌آباد در دوره اصلاحات صادر شد

خبرگزاری فارس: استاندار یزد با بیان اینکه مطالب مطرح شده در مورد مجوزهای معدن مس خلاف واقع است، به روشنگری در مورد معدن مس علی‌آباد پرداخت و گفت: مجوزهای این معدن در دوره اصلاحات صادر شده و اسناد آن نیز موجود است.

مجوزهای معدن مس علی‌آباد در دوره اصلاحات صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان یزد با اشاره به اینکه در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها مطالبی خلاف واقع مبنی بر اینکه "زمانی که فلاح‌زاده استاندار یزد شد، مجوز معدن مس علی‌آباد و دره زرشک را صادر کرد" منتشر شده است، اظهار داشت: چهار سال صبر و سکوت اختیار کردم اما این‌بار کاسه صبر لبریز شده است و حقایقی را بازگو می‌کنم.

وی با اشاره به صدور مجوز صنایع و معادن بزرگ همچنین واگذاری زمین بیش از 100 هکتار در حوزه معدن و صنعت و صدور مجوز زیست‌محیطی معادن بزرگ و صنایع بزرگ در تهران گفت: اگر افراد سخنرانی ریاست جمهوری وقت در دوره اصلاحات در شهرستان تفت را که فرماندار وقت طی نامه‌ای به وزیر وقت صنایع به آن اشاره کرده و فراهم کردن ساز و کار معدن مس علی‌آباد را درخواست کرده است، مطالعه کنند، متوجه زمان صدور مجوزهای این معدن می‌شوند.

استاندار یزد با بیان اینکه اسناد مرتبط با صدور مجوز این معدن در دوره اصلاحات موجود است، به برخی از این اسناد از جمله نامه استاندار اسبق به وزیر صنایع و معادن در دوره اصلاحات با موضوع درخواست شروع عملیات اجرایی و استخراج معدن علی آباد مانند معدن دره زرشک در قالب یک پروژه، نامه فرماندار تفت در آن دوره در مورد واگذاری معدن مس دره زرشک به شرکت ملی صنایع مس ایران و ... اشاره کرد و خواستار انتشار این اسناد از طریق سایت‌ها و مطبوعات شد.

وی تصریح کرد: 11 سال پیش مجوز بهره‌برداری معدن مس به مدت 20 سال صادر شد.

فلاح‌زاده افزود: در 11 سال قبل برای صدور مجوز صنایع و معادن نیازی به طرح زیست‌محیطی نبوده و چند سال اخیر است که قانون‌گذار ارائه طرح زیست‌محیطی را برای صدور مجوز سازمان محیط زیست کل کشور ضروری اعلام کرده است.

استاندار یزد با اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده معدن مس افزود: از آقای پورمحمدی درخواست شده است تا با بررسی کامل این پرونده، نسبت به آن رسیدگی کرده و موضوع را قطعی کنند.

فلاح‌زاده جوسازی برخی با این عنوان که "استاندار یزد مدافع محیط زیست نیست" را یادآور شد و گفت: به لطف خداوند متعال، کارخانه سیمرغ با آن آلودگی شدیدی که برای شهر یزد داشت در همین چند سال اخیر از مکان قبلی منتقل شد و هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری در شهرستان مهریز در حال تولید است.

وی افزود: در همین دوره مصوب شد که دیگر مجوز ساخت کوره‌های آجرپزی در دهلیز بین یزد تا اردکان صادر نشود همچنین انتقال کارخانه‌های آلاینده‌ای که در اطراف یزد یا داخل شهر بود مصوب شد که به جای دیگری منتقل شوند.

فلاح‌زاده تصویب طرح جامع کاهش آلایندگی دهلیز مهریز - اردکان در سفر سوم دولت به استان یزد را یادآور شد و تصریح کرد: مدافع صد درصد محیط زیست هستیم زیرا آب و هوای سالم، مقدماتی‌ترین نیاز حیاتی بشر و حیات وحش است، علاوه بر این مدافع صد درصد صنعت و تولید و اشتغال و تجارت با رعایت جنبه‌های زیست محیطی هستیم چراکه آیین اسلام و آموزه‌های دین به این امور توجه کرده‌اند.

استاندار یزد گفت: هنوز ناگفته‌های بسیاری در این زمینه و موارد دیگر وجود دارد که اگر فرصتی پیش آمد آن را بازگو خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسخر شدن زمین برای انسان، اسکان، استفاده از آب و خاک برای ارتزاق بشر و برقراری حوزه‌های صنعتی و بهره‌برداری از انفال و اداره بشر در جامعه را سه رویکرد اصلی استفاده بشر از زمین برشمرد.

استاندار یزد اظهار داشت: طبق روایات، طبیعت زیبا و نهرهای جاری از عواملی است که موجب نشاط و شادی بشر می‌شود.

در این مراسم از تلاش‌های حمید جلالوندی و سادات موسوی به عنوان مدیرکل محیط زیست استان یزد معرفی شد.

انتهای‌پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول