اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‎های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

سازمان‎های مردم‌نهاد ورزش و جوانان تخصصی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشارکت‎های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان‎های مردم‌نهاد ورزش و جوانان تخصصی خواهند شد.

سازمان‎های مردم‌نهاد ورزش و جوانان تخصصی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محسن زارعی صبح امروز در جمع سمن‎های ورزش و جوانان استان گلستان اظهار داشت: سیاست وزارت ورزش و جوانان برای سمن‎ها سوق دادن آنها به سمتی است که بتوانند به عنوان تصمیم‌سازان آینده و بازوان اجرایی دولت به خودباوری برسند.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا دیگر نهادها به توانایی‎های این سمن‎ها پی ببرند و در ارائه کارهای اجرایی از توانایی‎های آنها استفاده کنند.

زارعی با بیان اینکه یکی از اشتباهاتی که در سمن‎ها وجود داشته این است که باید در تمامی مسائل وارد شوند گفت: پراکندگی کار باعث می‎شود که تصمیم‌گیری درستی محقق نشود و در طولانی‌مدت انگیزه سمن از دست خواهد رفت چون هدف‌گذاری مشخصی انجام نشده است.

مدیرکل مشارکت‎های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تخصصی ساختن سازمان‎های مردم‌نهاد جوانان را یکی از اولویت‎های این وزارتخانه برشمرد و اذعان کرد: انتظار ما از یک سمن این نیست که همه کارها را یک تنه انجام دهد، بلکه باید با مدیریت درست و متمرکز کارها انجام شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا فعالیت‎ها را در شبکه‎های مختلف برنامه‎ریزی کرده‎ایم تا هر سمن با توجه به توانمندی خود در شبکه‎ها قرار گیرد.

زارعی اذعان کرد: این بحث باعث می‎شود تا تشکل‎های مختلف که در یک راستا فعالیت دارند همدیگر را بشناسند و گروه‎هایی که تجربه بیشتری در موضوعات دارند به عنوان لیدر و حامی شبکه‎ها قرار می‎گیرند.

مدیرکل مشارکت‎های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: هر شبکه به میزبانی یکی از استان‌ها فعالیت خود را انجام می‎دهد و در سطح کشور پراکنده خواهند شد تا تمام قابلیت‎ها و ظرفیت‎های سمن‎ها شناسایی شود.

وی با بیان اینکه نخستین شبکه سمن‎ها با نام اندیشه‌ورزی مطهری در استان فارس شکل گرفته است بیان داشت: همچنین برای تخصصی شدن سمن‎ها دوره‎های توانمندسازی با موضوعات خاص در سه نقطه شمال غرب، جنوب شرق و مرکز برنامه‎‎ریزی شده است.

مدیرکل مشارکت‎های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان برگزاری جشنواره اتفاق به صورت ملی و استانی را از دیگر برنامه‎های وزارت ورزش و جوانان برای سمن‎ها برشمرد و گفت: این جشنواره که قبل از ادغام وزارتخانه با سازمان ملی جوانان همواره برگزار می‎شد را در دستور کار قرار داده‎ایم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اتفاق ابراز داشت: سطح‌بندی سمن‎ها، شناسایی استعدادهای برتر این حوزه و ارائه توانمندی آنها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول