اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ترجمه کتاب «گرگ خاکستری» درباره شایعات مرگ هیتلر به پایان رسید

خبرگزاری فارس: رضا‌مراد صحرایی از انتشار ترجمه کتاب «گرگ خاکستری» خبر داد و گفت: بر اساس اسناد موجود در این کتاب ثابت می‌شود هیتلر 20 سال بعد از اعلام رسمی خبر فوتش زنده بوده است.

ترجمه کتاب «گرگ خاکستری» درباره شایعات مرگ هیتلر به پایان رسید

رضا‌مراد صحرایی، نویسنده و مترجم ادبیات بزرگسالان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، بیان داشت: چندی پیش اسنادی منتشر شده که حکایت از آن دارد هیتلر بر خلاف آنچه در تاریخ آمده تا 20 سال بعد از تاریخ رسمی کشته شدنش، زنده بوده است.

وی با بیان اینکه این اسناد توسط «ویلیامز» ژورنالیست و «دانستن» یک کارگردان منتشر شده است، اضافه کرد: عنوان این اثر که ترجمه آن را در دست دارم، «گرگ خاکستری» نامگذاری شده است که اکنون در مراحل پایانی ترجمه قرار دارد.

* به تصویر کشیدن 10 قطعه عکس اصلی و اورجینال از هیتلر در این اثر

صحرایی ادامه داد: کتاب «گرگ خاکستری» در آینده نزدیک از سوی انتشارات «تاریخ معاصر» منتشر خواهد شد چراکه این انتشارات علاقه‌مند است تا با نقدی بر اصل موضوع، این اثر را به چاپ برساند.

وی افزود: این واقعه، پدیده‌ای مهم است یعنی در تاریخ آمده که هیتلر سال 1954 کشته شده است اما اسنادی پیدا شده که این شخصیت تا سال 1967 ـ 1968 زنده بوده است و حتی از خانمی که بازیگر معروفی هم هست، 5 تا دختر داشته است.

این مترجم گفت: این موضوع تکان‌دهنده است و برخی‌ها نسبت به این اسناد موضع‌گیری کرده‌اند ولی این اسناد، اسناد قابل تأملی است به نوعی که هالیوود تصمیم گرفته فیلمی در رابطه با این موضوع بسازد.

صحرایی با اشاره به این مطلب که کتاب «گرگ خاکستری» دارای 30 فصل است، بیان کرد: عین تصاویر این اسناد در ترجمه این اثر آمده است یعنی همه تصاویر از نویسندگان اخذ شده و حدوداً این اثر دارای 10 قطعه عکس اصلی و اورجینال است.

* انتشار کتاب «فراگیری زبان فارسی» تا چنده ماه آینده

مدیرکل سابق آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دیگر اثر زیر چاپ خود، گفت: در گذشته نگارش کتاب «فراگیری زبان فارسی» به اتمام رسید که این اثر نیز تا چند ماه آتی از سوی دنشگاه علامه طباطبایی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

وی با بیان اینکه این اثر دارای 500 صفحه است، اضافه کرد: کتاب «فراگیری زبان فارسی» درباره فراگیری زبان فارسی از منظر زبان شناسی است که حاصل رساله کارشناسی ارشد، دکتری و 9 سال مطالعه بنده بر روی یک کودک است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول