اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی:

مدرسه شطرنج در ارومیه دایر شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: مدرسه شطرنج ارومیه با هدف استعدادیابی و کسب رتبه برتر برای هیئت این ورزش، راه‌اندازی شده است.

مدرسه شطرنج در ارومیه دایر شد

مسعود جهان‌نورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به برنامه‌های تقویم ورزشی امسال، اظهار داشت: در سال جاری هیئت شطرنج استان سه مسابقه مطرح در سطح استان برگزار کرده است.

وی افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی انتخابی در دو بخش آقایان و بانوان، راه‌اندازی کلاس‌های پایگاه قهرمانی و اعزام آقایان شطرنج‌باز به مسابقات قهرمانی کشوری به میزبانی استان همدان از مهم‌ترین فعالیت‌های هیئت در سال جاری است.

جهان نورد در ادامه با بیان اینکه دو نفر از بانوان شطرنج‌باز استان به جشنواره سراسری شطرنج که به میزبانی شهرستان اراک برگزار شد، اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره آیلار لطفی با کسب مقام نخست این دوره از مسابقات به تیم ملی دعوت شد.

جهان‌نورد با اشاره به راه‌اندازی مدرسه شطرنج در استان، گفت: این مدرسه برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شده است و بیش از 200 نفر در رده‌های سنی مختلف نونهالان و نوجوانان در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی ادامه داد: کمیته استعدادیابی هیئت شطرنج استان در مدرسه شطرنج دایر شده است و با استفاده از مربیان متخصص نفرات مستعد در سنین پایه در زمینه شطرنج استعدادیابی و انتخاب می‌شود.

جهان‌نورد با بیان اینکه برنامه‌های هیئت شطرنج استان هم‌راستا با تقویم ورزشی فدراسیون است، گفت: هیئت شطرنج استان در تعدادی از برنامه‌ها از تقویم ورزشی فدراسیون پیش رفته است.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال گذشته هیئت شطرنج از لحاظ رتبه و دانش مربیان پیشرفت‌های چشم‌گیری کرده و در ضمن کسب نتایج بهتر، فعالیت‌های هیئت بدون حاشیه‌سازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پایگاه قهرمانی در هیئت شطرنج استان، برنامه‌های محوری هیئت در زمینه قهرمان‌پروری و کسب رتبه‌های بالاتر در رده‌بندی هیئت‌ها است و در این زمینه برنامه‌‌های خوبی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول