اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

شناسایی و انهدام 15 باند قاچاق کالا در خراسان‌رضوی/ مشهد بیشترین کشفیات را دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات کالای قاچاق خراسان‌رضوی متعلق به مشهد است، گفت: از ابتدای سال جاری 15 باند قاچاق کالا در استان خراسان‌رضوی متلاشی شده است.

شناسایی و انهدام 15 باند قاچاق کالا در خراسان‌رضوی/ مشهد بیشترین کشفیات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: جلسات کمیسیون استان، کمیته سه‌گانه، کارگروه‌های تخصصی و کمیسیون‌های شهرستان‌های تابعه از جمله اقدامات کمیته اطلاعات و عملیات در سال جاری است که 111 جلسه و 476 مصوبه نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قاچاق و عرضه خارج از شبکه‌ دخانیات و مراکز عمده‌فروشی، نحوه برخورد با مراکز ساخت پارک‌های غیر استاندارد، حمل کالاهای قاچاق با اتوبوس‌های مسافربری و ورود کالاهای قاچاق خارجی از طریق محموله‌های پستی از جمله اقداماتی است که کمیته اطلاعات و عملیات در این ارتباط مصوباتی را داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی بیش از 79 هزار و 680 نوع لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی و قاچاق را در سطح استان توانستیم کشف کنیم. 

وی در مورد کشف کالاهای دخانی تشریح کرد: در گشت‌های مشترک با همکاری اداره مبارزه با دخانیات 192 هزار و 752 پاکت انواع سیگارهای قاچاق خارجی کشف شد.

غفاری در ارتباط با لوازم و تجهیزات پزشکی افزود: 149 هزار و 726 نوع لوازم و تجهیزات قاچاق پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف و هم‌چنین کنترل عمده مصرف کنندگان سوخت، دام و طیور، کشاورزی و بازدید از نیروگاه‌ها با همکاری دبیرخانه کمیسیون و کمیته اطلاعات و عملیات انجام شد.

معاون استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: در چهار ماهه نخست سال 90 پرونده‌های دارای ارزش بیش از یک میلیون تومان 183 فقره و در سال 91 بالغ بر 301 پرونده است که حدود 24 درصد افزایش داشته است. 

وی اظهار کرد: 13 مورد باند در سال 90 متلاشی شد که این رقم به 15 مورد در سال 91 رسید که حدود 15 درصد افزایش در این ارتباط وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به پرونده‌های دارای بیش از 100 میلیون تومان، گفت: گوشی‌های تلفن همراه، لوازم پزشکی، مشروبات الکلی خارجی، طلا و نقره، عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، لوازم آرایشی و دارو در مجموع 8 فقره پرونده با بیش از 100 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: باندهای منهدم شده توسط اداره پلیس مبارزه با قاچاق و ارز در چهار ماهه سال 91 مربوط به قاچاق مشروبات الکلی خارجی است که از استان‌های غربی کشور و از مسیر تهران به مشهد انتقال داده شده هفت مورد بود که 22 نفر متهم دستگیر و 16 دستگاه خودرو نیز توقیف شد. 

غفاری در مورد کالاهای دخانی افزود: در سه مورد، 11 نفر متهم دستگیر و هفت دستگاه خودرو نیز توقیف شد، هم‌چنین در خصوص لوازم خانگی، محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی در مجموع 15 باند دستگیر 47 نفر متهم و 26 دستگاه خودرو توقیف شد.

وی تصریح کرد: هشت مورد طرح عملیاتی کلی در سطح استان خراسان‌رضوی در چهار ماهه نخست سال 91 اجرا شد که کشف انواع کالاهای گمرکی و دخانی در ایام تعطیلات نوروز، اجرای طرح کنترل باربری‌ها در سطح مشهد، کنترل مصرف کنندگان عمده سوخت به صورت سراسری و تمرکزی از سوی ناجا، طرح مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی، دخانیات و ترانزیتی به صورت متمرکز در سطح استان، طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالای ممنوعه در دو مرحله، طرح مبارزه و برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق که در این ارتباط 22 دستگاه موتورسیکلت توقیف و اقدامات لازم انجام شد.

وی اجرای طرح عملیات منطقه‌ای مبارزه با قاچاق کالاها و فرآورده‌های نفتی را شامل هشت طرح عملیاتی در سطح استان عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی تاکید کرد: کشفیات چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل در هفت مورد افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد که شامل سیگار خارجی، کود شیمیایی، لوازم صوتی تصویری، انواع دارو، اموال فرهنگی و تجهیزات پزشکی است.

غفاری ادامه داد: در مورد کالاهای ممنوعه، مشروبات الکلی که از استان‌های غرب کشور بارگیری و از مسیر تهران به مشهد انتقال داده شد 38 نفر متهم دستگیر و در ارتباط با تجهیزات ماهواره‌ای نیز 4 هزار و 260 قطعه انواع لوازم تجهیزات دریافت ماهواره کشف، 62 نفر متهم دستگیر و 16 دستگاه خودرو توقیف شد.

وی بیشترین کشفیات را مربوط به مشهد دانست و گفت: سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، بردسکن و قوچان به ترتیب بیشترین رتبه‌های کشفیات کالای قاچاق را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی افزود: کشفیات در حیطه مرزبانی به ‌صورت محموله‌های سبک، چمدانی و مسافری در تایباد رخ می‌دهد که شامل سیگار، چای و پارچه است و در این ارتباط  476 پرونده زیر یک میلیون تومان و 36 فقره پرونده بیش از یک میلیون تومان تشکیل شده است که این نشان دهنده حجم کم محموله‌ها و اقلام بسیار کوچک در مرز ورودی خراسان‌رضوی است.

غفاری با اشاره به ماده 62 قانون نظام صنفی اظهار کرد: کالاهایی که به ظن قاچاق از واحدهای صنفی کشف می‌شود باید طبق قانون به سازمان صنعت، معدن و تجارت تحویل داده و پرونده‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شود اما به دلیل عدم وجود انبار در سازمان صنعت معدن و تجارت نگه‌داری این کالاها تبدیل به معضل شده است.

وی در مورد کشف جدیدی از مشروبات الکلی و مواد مخدر متذکر شد: 300 بطری مشروبات الکلی از مهاباد توسط اتوبوس و کامیون به مشهد انتقال داده شده است که بر روی پلاک‌های این خودروها اسپری‌های مخصوصی پاشیده بودند که دوربین‌های پلیس راه و راهور قادر به شناسایی نبوده و این موضوع را نیز با اداره تحقیقات کاربردی تهران برای بررسی بیشتر در میان گذاشتیم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول