اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری یزد خواستار شد

نیاز به مشارکت جدی‌تر مردم در جشن‌های گلریزان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری یزد جشن گلریزان را امید زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آنها خواند و گفت: برای تحقق بخشیدن به این امید نیاز به مشارکت جدی‌تر مردم داریم.

نیاز به مشارکت جدی‌تر مردم در جشن‌های گلریزان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری در مراسم جشن گلریزان مهریز با تاکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هر سال جشن گلریزان را با حضور خیرین و مشارکت مردم و به همت ستاد دیه برگزار می‌شود اما با آماری که از زندانیان جرائم غیرعمد و دیه داریم، نیاز به حضور جدی‌تر و مشارکت بیشتر مردم برای آزادی زندانیان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به آمار زندانیان نیازمند مالی که مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند، افزود: هم‌اکنون 174 محکوم مالی غیرعمد شامل جرائم دیه، چک برگشتی غیرکلاهبرداری، نفقه و ... در زندان‌های یزد، حبس هستند.

حیدری با بیان اینکه چهار زندانی از این تعداد مربوط به شهرستان مهریز است، عنوان کرد: مردم نوع‌دوست مهریز برای آزادی همشهریان خود گلریزان کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان یزد به 163 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در این ماه مبارک درب‌های رحمت الهی به روی همه باز است پس چه بهتر که دست به دست هم دهیم و گره از کار افراد گرفتار بازکنیم تا هم رحمت الهی شامل حال ما باشد و هم خانواده‌ای را از معضلات و مشکلات بی‌سرپرستی نجات داده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون داوطلبان زیادی از طریق کمک‌های نقدی خویش توانسته‌اند گرفتاری را از بند رها کنند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

حیدری یادآور شد: متاسفانه زندانیان زیادی تنها به دلیل مشکلات اقتصادی همچون عدم توان پرداخت دیه، نفقه، مهریه و چک به غیر از کلاهبرداری در زندان هستند که خانواده‌های آنان چشم انتظار بازگشت آنها به خانه هستند.

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام همواره بر کمک‌رسانی و دستگیری از نیازمندان تاکید شده و خداوند به مومنانی که به کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود می‌پردازند، وعده پاداش و اجر الهی داده است.

مدیرکل دادگستری یزد تصریح کرد: ائمه اطهار و اولیای خداوند همواره رسیدگی به امور مردم را بر کار خود ترجیح می‌دادند که این امر باید الگویی برای همگان باشد.

جشن گلریزان مهریز به همت ستاد دیه استان یزد در دهکده توریستی پاییزان مهریز برگزار شد.

انتهای‌پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول