اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در استان‌های کشور

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کردستان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان به منظور ایجاد تفاهم و همدلی میان دولت و بخش خصوصی پنج‌شنبه‌شب در سنندج برگزار شد.

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کردستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نهادی نوپاست که در آن، نمایندگان تولیدکنندگان کشور در کنار مسئولان دولتی و نمایندگانی از مجلس و قوه قضائیه، با طرح مشکلات و توقعات از همدیگر، تلاش می‌کنند بر اساس تفاهم و همدلی، مشکلات تولید و سرمایه‌‌‌گذاری را حل کنند.

از ابتدای سال 1390 جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به همت اتاق ایران و بر اساس قانون برنامه پنجم تشکیل شد و گام‌های مهمی نیز برای حل مشکلات تولیدکنندگان ایرانی برداشت.

بر این اساس در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران بخش دولتی علیرغم دعوت اتاق بازرگانی سنندج حضور نداشتند، این در حالی است که بر اساس قانون، کمیته‌‌ای شش نفره متشکل از دو نماینده از هر سه قوه باید پیشنهادهای بخش‌ خصوصی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی دریافت کنند و پس از بررسی‌های لازم، آنها را در اختیار مجلس قرار دهند.

* تاکید استاندار کردستان بر ایجاد تفاهم و همدلی بخش خصوصی و مدیران اجرایی استان

استاندار کردستان در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر برطرف کردن موانع و مشکلات بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی پشتوانه و قوت قلبی برای بخش دولتی و مدیران اجرایی استان  در راستای ارتقاء توسعه همه‌جانبه استان است.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه مشکلات فراروی بخش خصوصی تا حدودی مرتفع شده و ما با اشتیاق کامل باید به سمت اجرای کامل قانون برویم، تصریح کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یک نهاد قانونی است که همه دستگاه‌های ذیربط باید در قبال آن به منظور بهبود فضای کسب‌وکار انجام وظیفه کنند.

وی بر ایجاد تفاهم، همدلی و هماهنگی بیشتر برای بهبود فضای کسب و کار در استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم همواره با احساس مسئولیت بیشتری برای برطرف شدن سوءتفاهمات و موانع رشد و توسعه استان در خدمت مردم باشیم.

*‌درک متقابل مهم‌ترین مانع کسب و کار است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج نیز در این جلسه بر تعامل، همدلی و تفاهم بیشتر بخش خصوصی و دولتی برای بهبود فضای کسب و کار در استان تاکید کرد و گفت: آنچه که ما در شرایط فعلی به شدت از آن رنج می‌بریم و مانع بهبود و ارتقاء فضای کسب و کار است عدم تفاهم و درک متقابل بخش خصوصی با بخش دولتی است.

محمدسعید نقشی‌زادیان افزود: برطرف شدن این معضلات و مشکلات نیازمند همکاری، صمیمیت و اعتماد دو بخش دولتی و خصوصی است که امیدواریم برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گام‌های مهمی در این راستا بردارد و زمینه تعامل بیشتر را برای رشد و توسعه استان بردارد.

* توانایی رقابت با بازارهای جهانی را داریم

فاروق کیخسروی از اعضای اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی از برگزاری نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، گفت: برطرف شدن موانع کسب و کار مهم‌ترین رسالت این شوراست که امیدواریم زمینه‌های لازم برای بهبود فضای اشتغال در این راستا در استان و در کشور فراهم شود.

به گفته وی، استعداد، توانمندی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم در استان و در کشور برای رشد تولید و توسعه اقتصادی و افزایش توان رقابتی با کالاهای خارجی وجود دارد.

کیخسروی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تاکید کرد: ما توانایی لازم برای تحقق این پیام را داریم و نباید بگذاریم این شعارها در هیاهوی تبلیغات سیاسی گم شود.

به گفته وی، امروز رقابت میان محصولات و بنگاه‌‌های خارجی با کالاها و واحدهای تولیدی نیست بلکه رقابت اصلی میان محیط‌‌های کسب ‌و کار کشورهاست.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌جاری با سعه صدر و تشکیل منظم جلسات شورای گفت‌وگوی استان و درک بالای اعضای شورا گام‌های ارزشمندی در راستای بهبود فضای کسب و کار و برطرف شدن موانع آن و نیز ارتقاء کالای باکیفیت صورت گیرد.

* ضرورت ارتقاء کیفیت تولیدات استان

سیدعبدالرحمن علوی از اعضای اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه از سطح پائین کیفیت در تولیدات استان انتقاد کرد و گفت: اکنون تولید با شرایط نامطلوبی دست و پنجه نرم می‌کند از این رو لازم است در این وضع، برنامه‌ای تدوین شود تا برای مثال از طریق کاهش تقاضای ارز و اقدامات دیگری مانند آن، شرایط تولید بهبود یابد.

محمد پورنگ، معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه بر بررسی و تجدید نظر فرآیند صدور مجوزها و موانع و مشکلات بخش اجرایی استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم جلسه شورای گفت‌وگو، فضای مناسب ارائه پیشنهادات و نظرات مختلف را برای بهبود وضعیت تجاری در استان فراهم کند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول