اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا عنوان کرد

سیاست یک بام و دو هوای مجامع بین‌المللی برابر نسل‌کشی در میانمار

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به فجایع رخ داده در میانمار گفت: مجامع بین‌المللی در برابر نسل‌کشی و ظلم در میانمار سیاست یک بام و دو هوا را اتخاذ کرده‌اند.

سیاست یک بام و دو هوای مجامع بین‌المللی برابر نسل‌کشی در میانمار

حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز حقوق بشر و کرامت انسانی اظهار کرد: آن‌ چیزی که در سازمان‌های بین‌المللی به عنوان دفاع از حقوق بشر مطرح بوده و قدرت‌های بزرگ از آن دفاع می‌کنند، در واقع ابزاری برای گسترش سلطه جهانی چند کشور خاص است.

وی ادامه داد: در واقع این قدرت‌ها نظام‌های حقوقی را به وجود می‌آورند تا بتواند منافع آنان را تضمین کرده و راه تسلط بر ملت‌ها را باز کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امروز تمام ملت‌ها این موضوع را مشاهده می‌کنند که خروجی عملکرد سازمان‌های بین‌المللی به نفع تعداد محدودی از کشورها است و در حقیقت نظام کنونی مدیریت جهانی یک نظام منافقانه است که امروز بر تمام شئونات کشورها سیطره پیدا کرده است.

سقای‌بی‌ریا گفت: ملت‌های جهان مشاهده می‌کنند که کشورهایی که بیشترین نقض حقوق اساسی انسان‌ها در کارنامه آنها وجود دارد، مدعی حقوق بشر شده و با این حربه به کشورهای مستقل فشار وارد می‌کنند؛ در حالی که در حال حاضر در دنیای امروز حتی یک تصمیم علیه کشورهایی که بدترین جنایات بشری را انجام می‌دهند، صادر نمی‌شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سیاست‌های یک بام و دو هوای مجامع بین‌المللی ابراز داشت: امروز در کشور فلسطین بدترین انواع نقض حقوق انسان‌ها اتفاق می‌افتد اما از سوی سازمان‌های بین‌المللی هیچ تصمیم جدی علیه اسرائیل اتخاذ نمی‌شود اما در عین حال کشوری مانند ایران که تلاش می‌کند از حقوق ستمدیدگان دفاع کند، مورد اتهام در زمینه نقض حقوق بشر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فجایعی که امروز در میانمار در حال شکل‌گیری است عنوان داشت: این نسل‌کشی که بارزترین مصداق نقض حقوق بشر است از سوی کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر محکوم نمی‌شود اما در عین حال هر سال علیه نظام اسلامی بیانیه حقوق بشری صادر می‌کنند.

سقای‌بی‌ریا با بیان اینکه هیچ کشوری مانند ایران در دنیا تا به حال در این اندازه گام‌های مثبت در زمینه حقوق بشر برنداشته است اظهار کرد: در واقع غربی‌ها با ابزار حقوق بشر می‌خواهند نظام را از پیگیری آرمان‌های خود مأیوس کنند.

وی با اشاره به اینکه نسخه اسلامی حقوق بشر می‌تواند راه حل مناسبی برای این مشکلات باشد، عنوان داشت: باید اصول حقوق بشر اسلامی تبیین شده و در اختیار جامعه جهانی قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: حقوق بشر اسلامی به دلایل بسیاری به نسخه غربی حقوق بشر ارجحیت داشته و از آنجا که از یک پشتوانه الهی برخوردار است، قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند آن را دستاویز خود قرار دهند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول