اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها را ادامه دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: دستگاه قضایی باید با قاطعیت رسیدگی به دیگر پرونده مفاسد اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها را ادامه دهد.

دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها را ادامه دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) با قدردانی از دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی بزرگ و صدور احکام قاطع برای برخی مته‌مان این پرونده، اظهار داشت: نباید کسانی که از ثروت، مقام و جایگاه اجتماعی خاصی برخوردارند در رسیدگی دستگاه قضایی به مفاسد اقتصادی به واسطه این پشتیبانی‌ها ایمن باشند و در مصونیت قرار گیرند و به جرم آنها رسیدگی نشود.

وی تأکید کرد: از دستگاه قضایی می‌خواهیم با قاطعیت دیگر پرونده‌های فساد اقتصادی در کشور را تا صدور احکام قاطع برای متهمان و مجرمان آن‌ها پیگیری کند.

حیدری خاطرنشان کرد: ملت ایران از بروز فساد بزرگ اقتصادی در کشور بسیار ناراحت شدند اما رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده متهمان این فساد آن هم در اسرع وقت، امید رفته از مردم را بازگرداند و تبسمی بر لب مؤمنان و ارادتمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی نشاند.

* دود تحریم‌ها به چشم استکبارگران می‌رود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به سالروز بمباران اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم در سال 1945 مصادف با 16 مرداد اشاره کرد و گفت:‌‌ همان جنایتکاران و آمریکایی‌های وحشی که بمب اتمی ساختند و هزاران نفر بیگناه را به خاک و خون کشیدند امروز به عنوان مدعی حقوق بشر سینه سپر کرده‌اند.

حیدری تصریح کرد: همان‌ها که خودشان اولین بار بمب اتمی ساختند امروز در مقابل کشورهایی که حتی با انگیزه استفاده صلح آمیز از این فناوری اقدام به این کار می‌کنند، ایستاده‌اند و آنها را تحریم می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز دچار بحران‌های جدی در داخل و خارج شده است، خاطرنشان کرد: دود این تحریم‌ها به چشم خود استکبارگران رفته و مجبور شدند 20کشور را از تحریم نفتی مستثنا کنند.

* لغو سیاست کنترل جمعیت

خطیب جمعه اهواز در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته در باره لغو سیاست کنترل جمعیت اشاره کرد و گفت: این سیاست در سال‌های پس از جنگ تحمیلی تصویب شد و برای اجرای آن تبلیغات بسیاری صورت گرفت و به صورت یک فرهنگ در میان مردم ایران تبدیل و موجب شد جمعیت کشور رشد چندانی نداشته باشد.

حیدری با هشدار نسبت به پیر شدن جمعیت در سال‌های نه چندان دور و اضافه شدن ایران به یکی از کشورهای پیر دنیا در صورت تداوم این سیاست، تأکید کرد: ادامه سیاست کنترل جمعیت ایران را با مشکلات خطرناک فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... مواجه خواهد کرد.

وی افزود: به تدریج باید سیاست کنترل جمعیت لغو شود و امکانات و تسهیلات لازم برای افزایش جمعیت در اختیار جامعه قرار گیرد.

این مدرس حوزه علمیه خواستار تشریح و تبیین اهمیت افزایش جمعیت و لغو این سیاست از طریق رسانه‌ها، ائمه جمعه مساجد، صدا و سیما و دیگر محافل عمومی و سخنرانی‌ها شد.

* شکست طرح عنان در سوریه

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به شکست طرح عنان در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: بعضی اعضای شورای امنیت از جمله آمریکا و اسراییل کارشکنی کرده و موجب شکست این طرح شدند و عنان شخصا به شکست طرح خود اعتراف کرده است.

حیدری تأکید کرد: استکبار و در رأس آن آمریکا قصد داشت مقاومت اسلامی سوریه را بشکند و پس از آن به ایران ضربه بزند اما خوشبختانه با هماهنگی ملت و دولت و ارتش سوریه، این طرح و نقشه آنها شکست خورد و بسیاری مناطق سوریه از وجود آنها پاکسازی شد.

وی ادامه داد: عربستان که خود سلاح در اختیار دشمنان سوریه قرار داده بود امروز با مشکلات داخلی و بحران‌های بی‌شماری مواجه شده به طوری که مردم این کشور اکنون سلاح‌هایی در اختیار دارند که هر لحظه ممکن است علیه حکومت همین کشور از آن استفاده کنند و این تهدیدی بزرگ برای عربستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول