اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمارستان نور اصفهان:

در رعایت حقوق بیماران به خود نمره 15 می‌دهیم

خبرگزاری فارس: مدیر بیمارستان نور و حضرت علی‌اصغر (ع) اصفهان گفت: به وضعیت رعایت حقوق بیماران در بیمارستان‌های اصفهان از بیست، نمره 15 تا 17 را می‌دهم.

در رعایت حقوق بیماران به خود نمره 15 می‌دهیم

علی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: حقوق بیماران مسئله‌ای است که به طور جدی از پنج تا شش سال پیش در بیمارستان‌های اصفهان به اجرا درآمد و قضاوت در مورد چگونگی اجرای آن زود است.

وی دلیل کم کردن پنج نمره از ارزیابی خود نسبت به وضعیت رعایت حقوق بیماران را آموزش ندادن کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها اعلام کرد و افزود: اگر در مراکز بهداشت و درمانی اصفهان شاهد تضعیف یا پایمال شدن حقوق بیماران هستیم به دلیل آموزش ندیدن کادر بیمارستانی است.

مدیر بیمارستان نور و حضرت علی‌اصغر (ع) اصفهان تصریح کرد: رسیدگی در اسرع وقت به بیماران، پرهیز از نگاه تبعیضی به آنها و مراقبت مناسب و احترام به بیماران از حقوق بیمارانی است که هم‌اکنون در مراکز بهداشتی و درمانی تا 85 درصد رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر چه حقوق بیماران در طرح‌های سراسری حاکمیت بالینی و اعتباربخشی بیمارستان‌ها آمده است، اما این طرح‌ها تنها یک‌ سال در مراکز بهداشت و درمانی اصفهان به اجرا درآمده است.

طاهری که کارشناس امور بیمارستان‌ها در اصفهان است، ادامه داد: امروزه از سوی دانشگاه‌های مختلف تنها صادر کننده پزشک به مراکز بهداشتی و درمانی هستیم بدون اینکه نسبت به اینکه بیماران از چه حقی برخوردارند آگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: بیمار براساس حقوقی که دارد باید بدانند که چه اقدامات درمانی و بهداشتی روی وی انجام می‌گیرد و کجا پذیرش می‌شود یا اطلاعات وی محرمانه می‌ماند که این بند قانونی به خوبی اجرایی شده است.

کارشناس امور بیمارستان‌ها در اصفهان در پاسخ به اینکه چرا بیمارستان‌ها در یک مقاطعی از زمان یا مناسبت‌ها با توجه به اینکه تخت آزاد دارند اما تختی به بیماران اختصاص نمی‌یابد و این تضعیف در رعایت حقوق بیمار است، گفت: چنین چیزی امکان ندارد در بیمارستان نور و علی اصغر‌اصفهان حتی تخت‌های قلب بیش از حد انتظار است.

وی گفت: در صورت مواجه شدن با این موضوع به طور حتم اطلاع دهید تا در اسرع وقت پی‌گیری شود.

طاهری با بیان اینکه شاید در بخش ICU با مشکل کمبود تخت رو به ‌رو شویم، اما کمبود تخت در هیچ یک از بیمارستان‌ها نداریم، ادامه داد: اگر بیماری اورژانسی باشد، بیمار به نخستین مرکز نزدیک ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول