اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج دانش‌‏آموزی شهرستان دامغان:

طرح هجرت 3 بهترین جلوه‌ مهارت‌آموزی است

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج دانش‏‌آموزی شهرستان دامغان گفت: طرح هجرت سه یکی از بهترین جلوه‏‌های مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است که در قالب بسیج سازندگی سازماندهی می‌شوند.

طرح هجرت 3 بهترین جلوه‌ مهارت‌آموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، محمد مطلبی‌نژاد صبح امروز طی دیدار از عملکرد طرح هجرت در دامغان اظهار داشت: طرح هجرت سه در راستای کمک به دولت در سازندگی و رساندن امکانات به مناطق محروم کشور، با بهره‌گیری از توان و ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در جهت سازندگی مناطق محروم کشور، فراگیر شدن فرهنگ جهاد در جامعه و ایجاد روحیه ایثار، انفاق و احساس وظیفه نسبت به محرومین گام بر‌می‌دارد.

فرمانده بسیج دانش‏‌آموزی شهرستان دامغان از مهم‏ترین اهداف این طرح را استمرار ارزش‏‌های جهادی و تفکر بسیجی و انتقال آنها به میادین کار و تلاش و سازندگی بزرگ‏‌تر، ارتقای دانش فنی و مهارتی و تقویت پایه‌های اعتقادی و روحیه ولایت‌پذیری در میان دانش‌آموزان عنوان کرد.

مطلبی‌نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند حضور یک جوان مومن، متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی در بین جوانان و بین مردم، آنها را به دین و انقلاب سوق می‌دهد تصریح کرد: در حقیقت بسیجیان با اعمال خود مردم را به ایمان به اسلام و دین دعوت می‌کنند.

وی یادآور شد: 671 نفر از دانش‏‌آموزان دامغانی در اردوهای جهادی شرکت کرده‎اند که 30 درصد آنها از خواهران تشکیل داده که در کلاس‌های خطاطی، خیاطی و زیباسازی مدارس حضور دارند.

مسئول تبلیغات سپاه شهرستان دامغان نیز در ادامه با اشاره به همراه شدن طرح هجرت و ماه رمضان گفت: کلید تدبر و عمل به قرآن فهمیدن معنای کلمات و مفاهیم قرآن است و در ماه رمضان باید فرصت را غنیمت شمرد و در آیات الهی تدبر کرد.

علی اسلام‌پناه اظهار داشت: یکی از بهترین راهکارها و برنامه‌های بسیار موفق، جذاب و مشوق در امر ایجاد زمینه انس با قرآن کریم و ترویج فرهنگ تلاوت قرآن کریم و فضاسازی دینی در جامعه، برگزاری محفل‌های انس با قرآن است که باید در جامعه نهادینه شود.

وی مهم‏ترین اهداف در اجرای محفل انس با قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق هویت دینی، ایجاد زمینه انس هرچه بیشتر با قرآن کریم و ایجاد شور و انگیزه قرآنی عنوان کرد.

مسئول تبلیغات سپاه شهرستان دامغان بیان داشت: بیان قصه‌های قرآنی توسط راویان برای بیان مسائل اخلاقی، اجتماعی، عقیدتی و بصیرتی برگرفته از آیات و روایات قرآنی بسیار جالب و جاذب است و این یعنی ارتباط با خدا به صورت غیرمستقیم و با واسطه، همچنان که در هنگام دعا و نیایش خالصانه روح انسان با صفا شده و درهای رحمت الهی به روی او گشوده می‌شود.

اسلام‌پناه گفت: قرآن و دعا باب معرفت الهی است، در هنگام قرائت آن در فضایی ملکوتی قرار می‌گیریم و در آسمان رحمت الهی پرواز می‌کنیم و فیوضات الهی از هر سو بر ما جاری می‌شود، بنابراین ماه رمضان بهترین فرصت برای برگزاری محافل انس با قرآن در سپاه، حوزه‌ها و پایگاه‌های تابعه است؛ لذا در هفته یک روز در سپاه پاسداران به برگزاری محافل انس قرآن اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول