اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان:

تحصیل 1700 دانشجو در مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: یک‌هزار و 700 دانشجو در مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 1700 دانشجو در مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امین رحیمی‌کیا عصر امروز به مناسبت فرارسیدن 16 مرداد ماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: تامین کادر علمی مورد نیاز برای راه‌اندازی رشته فن‌آوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد در حال انجام است.

وی افزود: دوره‌های تک پودمانی برای سازمان‌های متقاضی استان نیز برگزار می‌شود.

رحیمی‌کیا تصریح کرد: بودجه مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان در 10 ماهه گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته به میزان چهار برابر افزایش داشته و بین 400 تا 500 میلیون تومان است.

وی به فعالیت هفت شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان اشاره کرد و افزود: حجم قراردادهای پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان به میزان 10 برابر افزایش داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در ادامه به راه‌اندازی پژوهشکده رویان و گیاهان دارویی در لرستان گفت: موضوع تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده رویان و گیاهان دارویی در این استان به صورت جدی در دستور کار این نهاد به عنوان یک اولویت قرار دارد.

وی افزود: از آنجا که ارتقای فعالیت‌های پژوهشی به صورت ویژه در دستور کار این مرکز علمی قرار دارد، راه‌اندازی پژوهشکده‌های تحقیقاتی از محورهای موثر در تحقق این برنامه است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: تاکنون اجرای این طرح‌های پژوهشی در استان لرستان محقق نشده و با توجه به اینکه این طرح‌ها در سفرهای استانی هیئت دولت مطرح و مصوب می‌شود، تلاش می‌کنیم این مهم در سفر آتی دولت به لرستان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تأییدیه لازم برای اجرای این طرح از معاونت برنامه‌ریزی استانداری اخذ شده، تصریح کرد: این طرح‌ها به عنوان طرح‌های پیشنهادی استان به هیئت دولت در سفر استان گنجانده می‌شود.

رحیمی‌کیا افزود: همچنین با توجه به توانمندی‌های لرستان در زمینه گیاهان دارویی ایجاد این پژوهشکده به عنوان یک نیاز اساسی به صورت ویژه از سوی این مرکز پیگیری می‌شود چراکه لرستان با 4 هزار و 700 دانش‌آموخته بخش کشاورزی ظرفیت ویژه‌ای در این حوزه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در ادامه از پیگیری این واحد برای راه‌اندازی دانشگاه علم و فرهنگ در این استان خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی لرستان مستندات اولیه را به سازمان مرکزی ارائه و ظرفیت‌های استان و جهاد دانشگاهی بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: برای راه‌اندازی فاز اول این دانشگاه درحوزه علوم انسانی رشته‌های جامعه شناسی و علوم اجتماعی، زبان‌های خارجه و حقوق پیشنهاد شده است و در مراحل بعدی نیز راه‌اندازی رشته‌های هنر و فنی را دنبال می‌کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون چهار محصول در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان به مرحله تجاری‌سازی رسیده است، ادامه داد: ماشین برداشت گل گاو زبان تا اواخر شهریور ماه و شیرآلات الکترونیک تا اواسط مهر ماه به عنوان محصولات تجاری‌سازی شده جهاد دانشگاهی لرستان رونمایی می‌شوند و فیوز ارتعاشی که در هنگام وقوع لرزش و زلزله برق را قطع می‌کند، از دیگر محصولاتی است که تجاری‌سازی می‌شود.

وی در خصوص مرکز ناباروری استان لرستان گفت: برای راه‌اندازی این مرکز نیز باید از پژوهشکده رویان مجوز گرفته شود تا بتوان به عنوان یک قابلیت در استان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول