اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خبر داد

گزارش بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا در شبکه بهداشت دیلم تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از تدوین گزارش بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا از اورژانس شهری به شبکه بهداشت خبر داد.

گزارش بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا در شبکه بهداشت دیلم تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسین ناصری صبح امروز در نخستین نشست کمیته بهداشت هوای شهرستان دیلم گفت: در سال‌های اخیر با توجه به ورود ریزگردها به کشور و به‌ویژه استان بوشهر و شهرستان دیلم تشکیل کمیته بهداشت هوا برای بررسی میزان آلایندگی و مخاطرات ناشی از این ریزگردها لازم و ضروری است.

ناصری افزود: برای اطلاع از وضعیت جوی و میزان آلایندگی هوا، روزانه وضعیت هوا و پیش‌بینی جوی از اداره هواشناسی دیلم به کمیته بهداشت اعلام می‌شود.

ناصری تصریح کرد: پارامترهای جوی و پیش‌بینی روزانه اداره هواشناسی پس از بررسی توسط کمیته بهداشت هوا به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان آلایندگی هوا در تصمیمات کمیته بهداشت هوای شهرستان بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند سلامت مردم را از خطرات ناشی از آلودگی هوای ناشی از ریزگردها حفظ کند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی و اعلام وضعیت جوی، کمیته بهداشت هوا برای تعیین میزان آلایندگی و تعیین شرایط هشدار، اضطرار و بحران تشکیل شده و می‌توان تا اندازه‌ای خطرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش داد.

ناصری از سرپرست اداره هواشناسی خواست روزانه گزارش وضعیت جوی و پیش‌بینی هوای شهرستان را به کمیته بهداشت هوا اعلام کند.

وی گفت: گزارش بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا از اورژانس شهری باید به صورت ماهانه و از بیمارستان به صورت فصلی به شبکه بهداشت ارسال شود.

وی افزود: توصیه‌های بهداشتی در شرایط نامساعد جوی به مراجع ذیصلاح مثل آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها از طرف کمیته بهداشت هوا اعلام می‌شود.

اطلاع‌رسانی به بخش خصوصی و عموم مردم و محل‌های پرتجمع در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی در شرایط نامناسب جوی از سوی کمیته بهداشت هوا از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول