اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تجلیل از خبرنگاران صورت گرفت

قول مساعد برای حل مشکل بیمه خبرنگاران نهبندان

خبرگزاری فارس: در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار برای حل مشکل بیمه خبرنگاران این شهرستان قول مساعده داده شد.

قول مساعد برای حل مشکل بیمه خبرنگاران نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: شهرستان نهبندان در حوزه خبری نمایندگی تمامی جراید کثیرالانتشار کشور و خراسان جنوبی را دارد.

سیدحسین هاشمی با بیان اینکه طی سال گذشته به طور میانگین روزانه دو خبر از این شهرستان در جراید درج شده است، تصریح کرد: نمایندگی فروش مطبوعات در سال گذشته در این شهرستان راه‌اندازی شده و تمامی روزنامه‌ها هم‌اکنون در نهبندان به روز است و بیشترین مخاطب را در این شهرستان روزنامه‌های خراسان و قدس دارد.

وی از پیگیری و اخذ مجوز راه‌اندازی نمایندگی فروش مطبوعات در شهرهای نهبندان و شوسف خبر داد و افزود: هم‌اکنون دو نشریه محلی با نام‌های "هفته‌نامه سوغات و دوهفته‌نامه نهبندان" در این شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان گفت: تا‌کنون اقدامات لازم توسط این اداره برای بیمه پنج نفر از خبرنگاران شهرستان انجام شده و آمادگی داریم تا برای بیمه‌شدن خبرنگاران دیگر نهبندان اقدامات لازم را انجام دهیم.

امام‌جمعه نهبندان نیز در این جلسه، عرصه خبررسانی و شغل خبرنگاری را به عنوان یک عرصه و شغل شریف البته خطیر دانست و ادامه داد: خبر و اطلاع‌رسانی در جامعه بسیار مهم، بصیرت‌افزا و آگاهی‌دهنده است لذا خبرنگاران در راستای انجام رسالتشان باید دقت و حساسیت به خرج دهند.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی اظهار کرد: در قرآن اینطور آمده است که اگر شخصی بی‌ایمان، خارج از دین و کسی که صداقت در گفتار و کردار ندارد برای شما خبری آورد باید قبل از هر اقدامی تامل کرده و در مورد درستی و نادرستی آن خبر تحقق کنید.

وی با اشاره به اینکه صداقت در گفتار و کردار یکی از خصوصیت‌های مهم خبرنگار در راستای اعتمادافزایی عمومی است، گفت: خداوند هیچ پیغمبری را مبعوث نکرد مگر آنکه دو خصلت مهم یعنی صداقت در گفتار و صداقت در کردار را در آنها قرار داد.

امام‌جمعه نهبندان "نبی" را یکی از صفات مشترک در بین تمامی پیامبران الهی دانست و تصریح کرد: نبی کسی است که از طرف خداوند خبر می‌آورد پس این شخص باید امانتدار بوده و صداقت در گفتار و کردار داشته باشد.

خزاعی با بیان اینکه امروزه اذهان عمومی جهان رسانه‌های بی‌طرف را به عنوان منبع خبری خود انتخاب می‌کنند، ادامه داد: امروزه رسانه‌های صهیونیستی و غربی به دلیل پیروی از سیاست‌های غلط و غیر متعارف و رعایت نکردن اخلاق اجتماعی و انسانی هرگز مورد استفاده و اعتماد افکار عمومی دنیا قرار نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: امروزه رسانه‌ها، جراید، صدا و سیما و شبکه‌های تلوزیونی ایران اسلامی به دلیل رعایت شئونات اسلامی، انسانی و اخلاق‌مداری به عنوان منبع خبری مورد استفاده جهانیان قرار می‌گیرد و در استمرار این مهم باید خبرنگاران نیز به سهم خود رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی را در اطلاع‌رسانی‌های خود داشته باشند.

امام‌جمعه نهبندان افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران باید رفتاری را پیشه کنند که دشمن ‌شاد‌کن نباشند بلکه باید تمامی توطئه‌های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی دشمن به ویژه استکبار جهانی را برملا و خنثی کند.

در ادامه این مراسم از خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، ایرنا، شبستان و خبرنگاران روزنامه‌های قدس، خراسان، آوای خراسان‌ جنوبی، سوغات و دوهفته‌نامه نهبندان این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول