اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل:

همت خبرنگار در انتشار اخبار صحیح به توسعه انسانی کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت:‌ نقش مهم و بی‌بدیل خبرنگاران در انعکاس اخبار صحیح و نقد دلسوزانه می‌تواند به زمینه توسعه انسانی و حرکت‌های موثر در جامعه کمک کند.

همت خبرنگار در انتشار اخبار صحیح به توسعه انسانی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم کریمخانی ظهر امروز در آستانه روز خبرنگار و در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت:‌ شعار و هدف‌گذاری اصلی ما از روز اول حضورمان در استان تعامل فرهنگی و ایجاد ارتباط دو سویه در جامعه است چرا که معتقدیم قبل از برخورد پلیسی و اعمال مجازات باید رفتارهای پیشگیرانه و فرهنگی موثر را مدنظر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ما بیشتر از آنکه به فکر تعقیب مجرم و مجازات او باشیم باید به دنبال علل و عوامل جرایم و بروز حوادث باشیم چرا که مردم ما مردم آگاهی هستند که با ریشه‌یابی علل و عوامل جرایم می توان آنها را نسبت به دور بودن از حریم آسیب‌ها و خطر‌ها هشدار داده و آگاه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ریشه‌یابی علل و عوامل جامعه‌ شناختی حوادث و رخدادها نظیر سرقت، قتل و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را ضروری خواند و یادآور شد:‌ فعالیت در این حوزه به مراتب اثرش به مراتب بیشتر از برخورد ظاهری است اما نباید این واقعیت را از ذهن دور کرد که برخورد قاطعانه در جلوگیری از بروز برخی حوادث و گرفتاری‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

کریمخانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان بازوان توانمند نیروی انتظامی در برقراری امنیت و کاهش جرایم یاد کرد و گفت:‌ به یقین خبر یک وسیله ارتباطی بین انسان‌هاست که شکل‌گیری و انتشار آن در جامعه اثر‌گذار است و به مرور زمان در شکل هویتی و شخصیت‌بخشی به انسان‌ها نیز تاثیر مثبت دارد.

این مسئول به زوایای فنی و ظریف حوزه خبر بنا به سلیقه هر خبرنگار اشاره کرد و بیان داشت:‌ نقش خبرنگاران در کنار پلیس در رسیدگی به تظلمات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است چرا که هم جبهه خبرنگاران و هم پلیس مدافعان سرسخت حقوق افراد جامعه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل دفاع از حق مظلوم و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه را از ویژگی‌های ممتاز این دو قشر توصیف کرد و افزود:‌ نخستین هدف و مقصد خبرنگار باید تهیه خبر مناسب، صحیح، به موقع و به دور از هرگونه اغراق‌گویی باشد چرا که با نگاه " من دوست دارم پس باشد " نمی‌توان اقدامی انجام داده و تاثیر در جامعه گذاشت.

کریمخانی تاکید کرد:‌ رسالت خبرنگار در انتشار اخبار حتی بعد از شکل‌گیری حوادث با اولویت کاهش و تعدیل حواث ناگوار بسیار مهم و تاثیر‌گذار است به طوری که متناسب با جریانات فرهنگی می‌توان تنش‌ها در این حوزه را به حداقل رسانده و جامعه سالم را برقرار کرد.

وی تلاش جبهه استکبار جهانی را در سوء استفاده از فضای رسانه‌ای کشورمان یادآور شد و ادامه داد:‌ ما امروز در مرحله صدور انقلاب هستیم که در این گام بلند نقش رسانه‌ها نقش حیاتی و تاثیر‌گذار است چرا که با بروز یک حادثه‌ای در جهان شاهد گرایش و توجه دادن مردم دنیا به سمت واقعیت‌ها و یا معکوس جلوه دادن حقایق هستند در حالی که رسانه‌های ما با تکیه بر اصل صداقت در انعکاس واقعیت‌ها پیشتاز می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این جلسه دو نفر از خبرنگاران فعال رسانه‌های استان با بیان برخی از مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه ارتباط با پلیس ضرورت برقراری ارتباط و تعامل نزدیک‌تر همسو و هم‌هدف توجه پلیس به نقد‌های دلسوزانه رسانه‌ها، به روزرسانی سایت پلیس در اردبیل،‌ توجه به اهمیت خبرنگاران در انجام وظایف خطیر خود، انتخاب رابطان خبری امین برای فعالیت‌ و ارتباط‌گیری با پلیس و همچنین ایجاد امنیت روانی برای حضور خبرنگاران در سر صحنه حوادث اجتماعی را به عنوان پیشنهادات و راهکارهای خود مطرح کردند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول