اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور گسترش فرهنگ قرآنی

جشنواره شکوفه‌های قرآنی در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی عصر امروز با حضور کودکان و نوجوانان روزه‌دار سنندجی در کانون کودکان و نوجوانان کردستان برگزار شد.

جشنواره شکوفه‌های قرآنی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر کانون کودکان و نوجوانان استان کردستان در این جشنواره ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان نسبت به مسائل دینی، قرآنی و تربیتی، ترویج آیین اسلامی و درونی کردن مسائل قرآنی برای کودکان و نوجوانان و  نیز جهت‌دهی استعدادهای هنری نوجوانان به سمت قرآن کریم  را از اهداف جشنواره شکوفه‌های قرآنی عنوان کرد.

سهیلا شیخی به برکات نهفته در ماه مبارک رمضان و آثار پرخیر آن اشاره کرد و افزود: قرآن در این ماه مبارک بر دل پاک پیامبر(ص) نازل شد و به همین دلیل از عظیم‌ترین ماه‌های خداوند برای بخشش و آموزش قرآن است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه اظهار داشت: فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی هم بر روحیه کودکان و هم در تربیت آنان تأثیر مثبت دارد، چون مطابق با ذات و فطرت پاک آنهاست.

شیخی استفاده از شیوه‌هایی مانند نمایش خلاق، نمایش فیلم و نقد آن، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت و نشریه‌نگاری را از جمله شیوه‌های مناسبی دانست که می‌تواند در تربیت دینی کودکان نقش مهمی ایفا کند.

شیخی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشن تولد رمضان در مرکز دیواندره، افطاری اعضای همراه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع رمضان در تمام مراکز، ختم قرآن، آموزش احکام در مرکز دهگلان، هر روز یک حدیث یک حکایت در مرکز قروه، حضور اعضا در مساجد و اماکن مذهبی سنندج و دیگر شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های اجرایی مراکز کانون در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

مدیر کانون استان کردستان، در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های تواشیح در خصوص ایام ماه مبارک، کلاس روخوانی قرآن، احکام و حدیث، قصه‌گویی قرآنی، خوشنویسی با موضوع احادیث و آیه‌های قرآنی، نقاشی با موضوع شب‌های ماه رمضان، برگزاری مسابقه آشنایی با قرآن به صورت طرح جدول، مسابقه حفظ قرآن، معرفی وقایع و ایام و برنامه عصری با قرآن، معرفی شخصیت قاریان برجسته قرآن در قاب دیواری را از دیگر برنامه‌های ویژه ایام رمضان نام برد.

ختم قرآن برای اعضا دختر و پسر در طول ماه مبارک رمضان، کارگاه خوشنویسی اسمای الهی و نام پاکان و طراحی و ساخت ماکت آموزشی نماز از دیگر برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول