اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاهش 16 درصدی تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصادفات و تلفات در جاده‌های درون و برون شهری استان به نحو چشمگیری کاهش یافته، گفت: در محورهای برون شهری حدود 16 درصد کاهش تلفات در سال جاری داشته‌ایم.

کاهش 16 درصدی تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید کرم‌الله حسینی در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خبرنگاران مساعی و همکاری خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی قانون جدید راهنمایی و رانندگی داشتند.

حسینی ابراز داشت: در مرحله اجرا کمترین مشکلات را با مردم داشتیم که بخشی از آن به دلیل اطلاع‌رسانی خوب اصحاب رسانه در این استان بود.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در زمینه سامان‌بخشی به ترافیک موفق عمل کنیم لازم است همه مسئولانی که در شورای ترافیک حضور دارند با یکدیگر تعامل داشته و مصوبات این شورا را به صورت کامل اجرا کنند.

وی مسئولیت خرید و نصب چراغ راهنما در سطح هر شهری را بر عهده شهرداری‌ها دانست و گفت: ما وظیفه داریم که نقاط را به دوستان خود در شهرداری‌ها معرفی کنیم و آن‌ها زحمت خرید و نصب آن را بر عهده دارند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه چراغ راهنما اکنون در دنیا منسوخ شده و خود عاملی برای ترافیک است، اظهار کرد: اکنون دیگر این تقاطع هم‌سطح است که در هر شهری از بروز ترافیک جلوگیری می‌کند و ما در یاسوج به هر دلیل توان ایجاد چنین تقاطع‌هایی را نداریم.

وی یکی از دلایل کار نکردن چراغ راهنما در شهرهای استان را بی‌کیفیت بودن آن‌ها دانست و گفت: هرگاه یکی از همین چراغ‌های بی‌کیفیت از کار می‌افتد سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا تعمیر شود و به همین خاطر مشکلاتی به وجود می‌آید.

این مسئول انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصادفات و تلفات در جاده‌های درون و برون شهری استان به نحو چشمگیری کاهش یافته، اظهار کرد: در محورهای برون شهری حدود 16 درصد کاهش تلفات در سال جاری داشته‌ایم که در جاده‌های درون شهری این آمار بسیار پایین‌تر بوده و شاید به تعداد انگشتان یک دست در درون شهرهای استان تلفات درون شهری ناشی از تصادف داشته‌ایم.

حسینی به آماری جالب در زمینه بستن کمربند در این استان اشاره کرد و گفت: با آماری که در این زمینه داشته‌ایم حدود 86 درصد از رانندگان ما از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر رانندگانی که در این استان از کمربند استفاده نکرده و دو سرنشین در جلوی خودروی خود سوار می‌کنند را مربوط به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص تاکسی‌ها دانست و گفت: منافع شخصی این رانندگان موجب شده که چنین کاری انجام دهند و ما نیز در پلیس راهنمایی و رانندگی از کمترین قصور در این زمینه برای حفظ جان هم‌استانی‌های خود نخواهیم گذشت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول