اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد دیه کشور خبر داد

وجود 5 هزار زندانی چک بلامحل در کشور

خبرگزاری فارس: معاون ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر 5 هزار و 311 زندانی چک بلامحل در زندان‌های سراسر کشور در حبس به سر می‌برند.

وجود 5 هزار زندانی چک بلامحل در کشور

محمدعلی ساری در حاشیه مراسم جشن گلریزان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: چک بلامحل و همچنین مهریه‌های سنگین بیشترین آمار زندانیان ما را تشکیل می‌دهد طوری که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس سعی می‌کنیم در این زمینه و اصلاح قانون چک اقدامات اساسی را انجام دهیم.

وی افزود: برای کشور ما زیبنده نیست بیش از 5 هزار نفر به دلیل وصول نشدن چک در زندان‌ها باشند و خانواده‌های آنها نیز با مشکلات عدیده روبرو شوند.

این مسئول به آمار تصادفات رانندگی کشورمان در مقایسه با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات ما بسیار تکان‌دهنده است به طوری که به ازای هر 100 هزار نفر جاده‌های ما 35 کشته را به دنبال دارد به طوری که همین نسبت در کشور ترکیه کمتر از دو نفر است.

معاون ستاد دیه کشور با اشاره به اجرای بیمه شخص ثالث به دنبال پیگیری‌های ستاد دیه و تعامل بیشتر در راستای کاهش و  پیشگَیری از جرایم راهنمایی و رانندگی ابراز داشت: انتظار می‌رود تصویب چنین قوانینی به کاهش ورودی زندان‌ها کمک کند.

امر به معروف و نهی از منکر در تصویب مهریه‌ها را فراگیر کنیم

ساری با یادآوری اینکه بسیاری از خانواده‌ها به دنبال ارقام نجومی در ثبت مهریه فرزندان‌شان هستند، افزود: همه مراجع و بزرگان دین ما این کار را منع کردند و شایسته است در یک نهضت فراگیر و احیای امر به معروف و نهی از منکر جلوی ثبت مهریه‌های سنگین در کشور گرفته شود.

این مسئول بیان داشت: در جامعه اسلامی ما که ادعای تبعیت از سیره و سلوک نبی مکرم اسلام و حضرت فاطمه زهرا و علی (ع) را داریم مهریه‌هایی را ثبت و ضبط کنیم که بیشتر شبیه به یک شوخی است در حالی که جدی بودن آن نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است.

معاون ستاد دیه کشور با اشاره به نمونه‌های مهریه‌های سنگین نظیر مهریه به تعداد سال شمسی، میلادی و حتی تعداد موی سر که در دفترچه‌های ازدواج ثبت می‌شود، تصریح کرد: گاه خود خانواده‌ها نیز از آثار آن مطلع نبوده و زندگی را از همان ابتدا در سراشیبی سقوط قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: ما در یک سال گذشته بیش از 12 هزار و 870 زندانی را در کشور آزاد کردیم که بخش عمده‌ای از این آزادی‌ها با جمع‌آوری کمک‌های مردم در جشن‌های گلریزان بوده است.

این مسئول فرهنگ‌سازی در زمینه زندگی ساده و مهریه‌های کم را خاطرنشان کرد و گفت: 5 هزار زندانی دیه به کمتر از 2 هزار نفر رسیده است و ما همچنان تلاش می‌کنیم با تقویت جبهه جذب کمک‌های مردمی تعداد بیشتری از جمعیت زندانیان غیر عمد را آزاد کنیم.

ساری بیان داشت: در کنار برگزاری 200 جشن گلریزان در سراسر کشور تا پایان ماه مبارک رمضان ما از طریق اشتراک‌پذیری خیرین نیز سعی می‌کنیم از کمک‌های ماهانه آنها استفاده کنیم تا با برآورد، تامین و جمع‌آوری 300 میلیارد تومان اعتبار که کاری طاقت‌فرساست اسباب آزادی تمام زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کنیم.

معاون ستاد دیه کشور در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همه ساله حدود 14 میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان مردم خیراندیش ما به ستاد دیه کمک می‌کنند که امیدواریم با این رقم بتوانیم 13 هزار زندانی غیر عمد بلاتکلیف را از زندان‌های سراسر کشور آزاد کرده و آنها را به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردانیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول