اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 اصفهان:

80 درصد گندم برداشت شده توسط بخش خصوصی خریداری شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 اصفهان گفت: بالغ بر 80 درصد از مجموع گندم برداشت شده، با توجه به سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت بازرگانی دولتی ایران، توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

80 درصد گندم برداشت شده توسط بخش خصوصی خریداری شد

محراب اسکندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در ارتباط با میزان گندم برداشتی استان اظهار کرد: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان 380 هزار تن پیش‌بینی برداشت گندم استان بود که به دلیل خشک‌سالی این میزان برداشت محقق نشده است.

وی در ادامه افزود: میزان گندم برداشتی استان مشخص نیست و بالغ بر 80 درصد از مجموع محصول برداشت شده، با توجه به سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت بازرگانی دولتی ایران، توسط بخش خصوصی خریداری شده و بخشی از تولیدات گندم که توسط کارخانجات خریداری نگردیده (20 درصد)، توسط شرکت غله خریداری و در سیلوهای استان ذخیره گردید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 اصفهان گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد، گندم‌ها با میانگین قیمت 420 تومان به ‌عنوان خرید تضمینی، از کشاورزان خریداری می‌گردد.

وی در مورد پرداخت مطالبات کشاورزان تصریح کرد: همه وجوه خریداری شده توسط بخش خصوصی و دولتی به کشاورزان پرداخت گردیده و کشاورزان مطالباتی در این مورد ندارند.

اسکندری در مورد وجود واسطه‌ها در خرید گندم تاکید کرد: تنها واسطه، شرکت‌های تعاونی روستایی است که جهت حمایت از مناطق دوردست نسبت به خرید و فروش گندم اقدام کرده‌اند و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌نمایند و با توجه به این شرایط هیچ واسطه‌ای که سبب تضییع حقوق کشاورزان شود، وجود ندارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول