اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کردستان:

92 غار قابل ثبت ملی در کردستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی استان کردستان گفت: در حال حاضر تعداد 92 غار قابل ثبت در فهرست آثار ملی کشور در سطح استان کردستان وجود دارد.

92 غار قابل ثبت ملی در کردستان وجود دارد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 92 غار قابل ثبت در سطح استان کردستان وجود دارد که پرونده ثبتی هفت غار تهیه و آماده برای ثبت ملی است.

امیر الهی از چاپ کتابچه‌ای با عنوان غارهای کردستان در 2 هزار نسخه خبر داد و گفت: این کتابچه به معرفی غارهای استان کردستان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: غارهای مورد ثبت شامل غار گلستانه، کونه کم‌تیار، غار سورآوا، کونه شم‌شمه، غار سنگان، کول تاریکه و کونه بی‌بی است که خصوصیات این غارها در این کتابچه به تفصیل آمده است.

احداث دهکده توریستی در دامنه آبیدر

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو از آغاز عملیات اجرایی مجتمع تفریحی و دهکده توریستی آبیدر سنندج خبر داد و گفت: با همکاری شرکت توسعه گردشگری و بخش خصوصی عملیات اجرایی احداث مجتمع تفریحی و دهکده توریستی آبیدر سنندج در سال‌جاری آغاز می‌شود.

الهی افزود: برای ساخت این مجموعه اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: این مجتمع شامل رستوران‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات و غذاهای محلی است.

الهی افزود: در این مجتمع واحدهای اقامتی به سبک منطقه اورامانات و به صورت کاملاً مدرن و رودخانه مصنوعی در شیب 53 درجه دامنه کوه احداث خواهد شد.

وی گفت: کوه آبیدر یکی از مناطق طبیعی شهر سنندج در خصوص جذب گردشگر است که با احداث این مجتمع شاهد افزایش حضور گردشگران و مسافران بیشتری به استان خواهیم بود.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول