اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله 7 ریشتری

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ساختمان باید به گونه‌ای مقاوم‌سازی شود که هر چند در برابر زلزله‌ای 6.5 تا هفت ریشتری آسیب کلی ببیند، اما فرو نریزد و ساکنان جان سالم از آن ساختمان به در ببرند.

ضرورت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله 7 ریشتری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی علیخانی ظهر امروز در بازدید از مراحل اجرایی این پروژه، اظهار داشت: به ‌منظور ساخت راهدارخانه و این سوله بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال به احداث سوله و مابقی برای ساختمان این راهدارخانه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ساخت راهدارخانه و سوله بخش‌آباد به صورت استانی است، افزود: این یک پروژه دو منظوره است که سوله این راهدارخانه برای آشیانه ماشین‌آلات و انبار شن و نمک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علیخانی خاطرنشان کرد: این سوله با زیربنای 600 متر مربع تا پایان فصل کاری سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت تکمیل پروژه‌های مهر این شهرستان تأکید کرد و گفت: به منظور ساخت مقاوم ساختمان‌های جدید، سازمان‌های نظام مهندسی باید طراحی اصولی و نظارت دقیق روی ساختمان‌های جدید اعمال کنند.

وی با اشاره به نتایج مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، گفت: در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها که مرحله‌ای بالاتر از طراحی است، هدف یعنی سطح تحمل ساختمان در برابر زلزله قریب‌الوقوع، مد نظر قرار می‌گیرد.

علیخانی ادامه داد: یعنی ساختمان باید به گونه‌ای مقاوم‌سازی شود که هر چند در برابر زلزله‌ای 6.5 تا هفت ریشتری آسیب کلی ببیند، اما فرو نریزد و ساکنان جان سالم از آن ساختمان به در ببرند.

وی با بیان اینکه هدف از مقاوم‌سازی ساختمان‌ها رسیدن ساختمان‌ها به چنین سطح عملکردی است، گفت: به این منظور، ساختمان‌ها را یا با روش‌های موجود مقاوم‌سازی و یا تخریب و نوسازی می‌کنند.

علیخانی ادامه داد: اگر هزینه مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی با 15 سال عمر، کمتر از 50 درصد هزینه تخریب و بازسازی را در برداشته باشد، ساختمان‌ها باید مقاوم‌سازی شود، در غیر این صورت، تخریب و نوسازی ساختمان‌هایی که بیش از 15 سال از عمرشان گذشته است، بهتر جوابگو است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول