اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان به خودشان باز می‌گردد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان گفت: امیدواریم که به برکت دعای مردم در شب‌های قدر نقشه‌های دشمنان به خود آنان بازگردد.

تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان به خودشان باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی بامداد امروز در جمع زائران مسجد مقدس جمکران و در مراسم احیای شب قدر طی سخنانی با اشاره به اینکه خداوند تمام گناهان فرد توبه‌کار را می‌بخشد اظهار کرد:‌ پس از اینکه گناهان فرد توبه‌کار بخشیده شود، به جای آن حسنات در کارنامه فرد نوشته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرگذاری دعا و اهمیت توجه به مقوله دعا اضافه کرد: دعا یکی از بهترین راه‌های ارتباط با خداوند متعال است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم برای شرکت در مراسم احیای شب قدر از راه‌های دور و نزدیک خود را به مسجد مقدس جمکران رسانده‌اند گفت: توفیق شرکت در مراسم احیای شب قدر امروز نصیب شرکت‌کنندگان در این مراسم شده است و باید قدر این فرصت را دانست.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) و توجه ایشان به مسئله دعا گفت: ایشان هنگام دعا و مناجات فارغ از دنیا می‌شدند چرا که به صورت کامل خود را در پیشگاه حق حاضر می‌دیدند.

سعیدی با تاکید بر اینکه بهترین اعمال نزد خداوند متعال دعا است یادآور شد: دعا یکی از مصادیق عبادت است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) در خصوص اهمیت دعا اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند «دعا جوهر عبادت است».

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه قضا و قدر الهی با دعا تغییر می‌کند خاطر نشان کرد: گاهی اوقات زمان مرگ کسی فرا رسیده است ولی با دعا و صدقه این مرگ به تأخیر می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر آثار دعا در زندگی انسان‌ها بیان کرد:‌ در اثر دعا گناهان بخشیده شده و در اثر دعا حوائج انسان‌ها برآورده می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه انسان‌ها نباید به دلیل دعا کردن از انجام اعمال غافل شوند یادآور شد: در دعا باید به مقدسات متوسل شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان گفت: امیدواریم که به برکت دعای مردم در شب‌های قدر نقشه‌های دشمنان به خود آنان بازگردد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول