اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از قهرمانی جهان در ایتالیا

مولایاری مسافر مسابقات جهانی فرانسه شد

خبرگزاری فارس: فوتسالیست دارای معلولیت ذهنی استان قم به عنوان یکی از مسافرین مسابقات جهانی فرانسه معرفی شد.

مولایاری مسافر مسابقات جهانی فرانسه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این بازیکن توانای هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در رشته فوتسال، مهدی مولایاری است که سال گذشته نیز عضو تیم ملی کشورمان اعزامی به مسابقات فوتسال قهرمانی معلولان ذهنی جهان در ایتالیا بود.

در این رقابت‌ها که با شرکت تیم‌های مطرح فوتسال جهان از جمله برزیل، اسپانیا و ایتالیا برگزار شد، موفقیت مهدی مولایاری در فوتسال کم‌توانان ذهنی جهان، افتخاری ارزشمند برای ورزش جانبازان و معلولین استان قم به ثبت رساند.

درخشش مهدی مولایاری جوان ارزنده و توانمند ورزش جانبازان و معلولین قم در مسابقات کم توانان ذهنی جهان در ایتالیا که با مقام قهرمانی همراه بود، موجب شد تا این فوتسالیست ارزشمند بار دیگر به تیم ملی دعوت شده و شانس اعزام به مسابقات جهانی فرانسه برایش به وجود بیاید.

در دو سه سال اخیر تیم‌های مختلفی از هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم به مسابقات رشته‌های گوناگون ورزش جانبازان و معلولین کشور اعزام شده‌اند ولی موفقیت مهدی مولایاری در رقابت‌های فوتسال کم‌توانان ذهنی جهان، نخستین مدال جهانی را برای ورزش قم و هیئت جانبازان و معلولین به ارمغان آورد.

در واقع بعد از موفقیت‌های ارزشمندی که اعضای تیم‌های شنا، بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی و بسیاری از رشته‌های دیگر در مسابقات مختلف قهرمانی کشور کسب کردند، کسب مدال‌ خوش‌رنگ طلا از رقابت‌های فوتسال کم‌توانان ذهنی قهرمانی جهان در کشور ایتالیا موجب ثبت افتخاری دیگر در ورزش جانبازان و معلولین قم شد.

این در حالی است که اوج شیرینی موفقیت مهدی مولایاری همراه با تیم ملی فوتسال کم‌توانان ذهنی کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در کشور ایتالیا این است که این جوان شایسته قمی در دیدار نهایی گل‌های پیروزی بخش تیم ملی را به ایتالیا زد.

سومین دوره رقابت‌های جهانی ورزش‌های کم‌توانان ذهنی (آیناس) به مدت یک هفته در ایتالیا برگزار شد که تیم ملی فوتسال کم‌توانان ذهنی کشورمان بعد از درخشش در مراحل مقدماتی و حذفی، برابر میزبان رقابت‌ها یعنی ایتالیا نیز با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد.

تیم ملی فوتسال کم‌توانان ذهنی کشورمان در حالی موفق به کسب مقام قهرمانی پیکارهای قهرمانی جهان شد که تیم کشورمان در مرحله گروهی هم از سد برزیل، مجارستان و لهستان گذشته بود و در نیمه نهایی پرتغال را شکست داده بود اما در دیدار نهایی با گل‌های مهدی مولایاری از سد ایتالیا میزبان رقابت‌ها گذشت و قهرمانی جهان را جشن گرفت.

تیم فوتسال افراد با معلولیت ذهنی برای حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه در حالی به اردوی آماده‌سازی خواهد رفت که نخستین مرحله از تمرینات ملی‌پوشان فوتسال با معلولیت ذهنی از 23 تا 28 مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول