اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 11 درصد رشد نسبت به سال قبل صورت گرفت

صادرات 54 میلیون دلاری فرش از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال‌جاری، 54 میلیون دلار فرش از استان صادر شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد نشان می‌دهد.

صادرات 54 میلیون دلاری فرش از آذربایجان‌شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی،  محمدجعفر عظمایی در جلسه کمیته فرش استان با بیان اینکه فرش هویت فرهنگی، تاریخی و هنری ایران است، اظهار کرد: نقش فرش به عنوان تامین‌کننده گردش اقتصاد شهری و روستایی قابل توجه است چراکه این هنر- صنعت با کمترین هزینه بیشترین اشتغالزایی را در پی دارد.

وی ادامه داد: دولت باید با درک اهمیت این موضوع حمایت قابل توجهی از این هنر- صنعت به عمل آورد و در این راستا برگزاری نمایشگاه‌ها و تقویت تشکل‌ها می‌تواند، موثر باشد.

عظمایی در ادامه با اشاره به افزایش صادرات فرش از استان افزود: در چهار ماهه اول سال‌جاری، 54 میلیون دلار فرش از آذربایجان‌شرقی صادر شده است.

عظمایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال90، این رقم 49 میلیون دلار بود که در سال‌جاری 11 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین اظهار کرد: طی سال 90 ،به میزان 189 میلیون دلار فرش از آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور صادر شده است.

عظمایی در ادامه به برخی از مشکلات هنر- صنعت فرش در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها در این بخش پیگیری برای رفع برخی از موانع بیمه قالیبافان است و این مشکل باید از طریق نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و مرکز ملی فرش  پیگیری شود.

وی در این خصوص گفت: در راستای حمایت از قالیبافان استان حداقل 130 هزار نفر برای بهره‌مندی از مزایای بیمه قالیبافی به شعبات متعدد تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

عظمایی افزود: نحوه دریافت تسهیلات بانکی نیز از دیگر مشکلاتی است که بافندگان فرش با آن مواجه هستند. با وجود این مسئله این سازمان مجدانه برای کاهش مشکلات فوق از طریق نهادهای ذیربط پیگیر است.

وی همچنین در این خصوص اضافه کرد: در سال گذشته حداقل 211 میلیارد ریال تسهیلات از محل مشاغل خانگی با همکاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به بانک‌های عامل معرفی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه پیشنهاد برگزاری همایش ملی فرش در استان را مطرح و گفت: برگزاری این همایش می‌تواند همانند همایش ملی توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در ارتقای این هنر-صنعت بسیار مفید باشد.

عظمایی از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و سایر تشکل‌های قالیبافی خواست به منظور  برگزاری بهتر این همایش، نهایت تلاش و همت خود را به عمل آورند.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول