اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی 91 ـ 90

پیام نور کاشان در 30 رشته تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور کاشان از پذیرش دانشجویان در 30 رشته تحصیلی برای سال تحصیلی 91 ـ 90 در این دانشگاه خبر داد.

پیام نور کاشان در 30 رشته تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی فراهتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دانشگاه با 25 رشته کارشناسی، یک رشته کارشناسی ارشد، دو رشته کاردانی به کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد جدید در دوره‌های فراگیر برای سال تحصیلی جدید در مهرماه سال جاری دانشجو پذیرش می‌کند.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند از طریق دفترچه انتخاب رشته، رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود را از بین رشته‌های متنوع این دانشگاه به ویژه گستردگی رشته‌های مهندسی آن انتخاب کنند.

این مسئول با اشاره به تأسیس سه رشته جدید در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور کاشان بیان داشت: رشته‌های مهندسی برق (گرایش مخابرات)، روابط عمومی و آمار و کاربردها از جمله این سه رشته جدید است که بعد از دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان برای نخستین‌بار در بین دانشگاه‌های استان، فقط در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی با تأکید بر تنوع و گستردگی رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور کاشان در گروه‌های درسی علوم پایه، علوم انسانی، زبان خارجه و مهندسی بیان داشت: مهندسی کامپیوتر با گرایش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار، علوم کامپیوتر، مهندسی IT، مدیریت دولتی، مهندسی صنایع، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی معماری، مهندسی برق(مخابرات)، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، ادیان و عرفان، حقوق، علوم سیاسی، ریاضی کاربردی، حسابداری، مدیریت جهانگردی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات عربی، روا‌ن‌شناسی، آمار و کاربردها و روابط عمومی از 25 رشته تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی است.

فراهتی در ادامه از افزایش دو رشته کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور کاشان در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: دانشجویان نخبه و معدل بالا با تحصیل در این دانشگاه می‌توانند مقطع فوق لیسانس را بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد طی کنند.

وی بهره‌برداری از بزرگترین ساختمان آموزشی دانشگاه‌های پیام نور در  سطح استان اصفهان و بهره‌‌مندی از اساتید برجسته عضو هیئت علمی در این دانشگاه را خاطرنشان کرد و گفت: وجود دانشجویان حافظ قرآن و نهج‌البلاغه، مؤلف، مخترع و کسب رتبه‌های برتر دانشجویان این دانشگاه در المپیادها و آزمون‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر  افتخارات این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان، این دانشگاه را در ردیف چهار دانشگاه برتر شهرستان کاشان دانست و گفت: دانشگاه پیام نور کاشان از نظر رتبه‌ و منطقه‌بندی در ناحیه یک کشوری قرار دارد.

فراهتی دانش‌آموختگی یک‌هزار دانشجو در این دانشگاه را یادآور شد و گفت: حدود یکصد دانشجوی دانش‌آموخته این دانشگاه تا کنون توانسته‌اند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های معتبر کشور ادامه تحصیل دهند.

در حال حاضر دانشگاه پیام نور کاشان دارای 2 هزار و 500 دانشجو است که بیش از 60 درصد آنها دانشجویان دختر هستند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول