اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح پزشک خانواده مشهد:

طرح پزشک خانواده امسال در مشهد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی و عملیاتی ستاد طرح پزشک خانواده مشهد گفت: طرح پزشک خانواده در حال حاضر در شهرستان‌های خراسان رضوی در حال اجراست و تا پایان سال جاری در مشهد نیز عملیاتی می‌شود.

طرح پزشک خانواده امسال در مشهد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مرتضی احتشام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از بیست سال پیش در کشور کلید خورده و در روستاها عملیاتی شده است و در حال حاضر در خواف و درگز با ثبت‌نام بیش از 80درصد مردم این طرح در حال انجام است.

مدیر اجرایی طرح پزشک خانواده مشهد با اشاره به این که در شهرستان‌های سرخس و چناران نیز این طرح در حال اجرا است، ادامه داد: بعد از اجرا شدن طرح پزشک خانواده در شهرستانها و عدم مشکل در این سیستم می‌توانیم در سطح شهر مشهد این طرح را اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیر اجرایی طرح پزشک خانواده مشهد افزود: برای اجرا شدن طرح پزشک خانواده در زمانی که در مشهد اعلام می‌شود، رابطان بهداشتی به منازل مراجعه و از سرپرست خانواده‌ها دعوت می‌کنند تا در مراکز بهداشتی نزدیک به محل زندگی خود اقدام به انتخاب پزشک خانواده خود کنند.

احتشام‌فر خاطرنشان کرد: تا به حال ثبت‌نام پزشکان عمومی در مشهد به اتمام رسیده است و از حدود ششتصد پزشک متخصص نیز ثبت نام به عمل آمده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که پزشک خانواده هیچ منافاتی با داروهای گیاهی ندارد گفت: طرح پزشک خانواده با هدف رضایت‌مندی بیشتر بیماران اجرا می‌شود و افراد در این طرح برای ویزیت و داروهایی که زیرنظر جمهوری اسلامی ایران باشد مبلغی را پرداخت نمی‌کنند.

مدیر اجرایی طرح پزشک خانواده مشهد بیان کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در چهارچوب برنامه‌ریزی‌های این طرح‌، ستاد پزشک خانواده‌ را برای به اجرا درآوردن این طرح کمک می‌کند.

احتشام‌فر با اشاره به این که از 21مرگ مادر در سال صد درصد آن مربوط به مادران شهری است، افزود: مراقبت‌های پزشکان عمومی در روستاها به ویژه برای مادران باردار بسیار مطلوب بوده و مرگ مادران در این دوران را به صفر رسانده و با اجرا شدن این طرح در شهرها برای مادران باردار نیز پزشک عمومی بانوان در نظر گرفته شده تا مادران در شرایط ویژه و زمان لازم تحت نظر یک پزشک عمومی باشند.

مدیر اجرایی طرح پزشک خانواده مشهد خاطرنشان کرد: سامانه ی الکترونیکی کشوری برای ثبت‌نام پزشکان عمومی و مردم در نظر گرفته شده که بعد از ماه رضان فعال می‌شود، که مردم می‌توانند با مراجعه به سایتwww.1590.ir مراجعه و به صورت آنلاین در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول