اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ اردبیل:

شب قدر بهترین فرصت برای دور شدن از پیرایه‌های ظاهری است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شب قدر به عنوان شب تقدیر بشریت بهترین فرصت است تا ما از پیرایه‌های گناه و معاصی دور شده و یک فرصت استثنایی را در نزدیکی به خداوند پاس بداریم.

شب قدر بهترین فرصت برای دور شدن از پیرایه‌های ظاهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی فیاضی عصر امروز در محفل انس با قرآن که با حضور نیروهای سپاهی و بسیجی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: موهبت سالانه‌ای که خداوند به بشر برای دور شدن از گناهان و توبه و بازگشت عنایت می‌کند بهترین زمان و فرصت است تا آن را قدر دانسته و رجعتی دوباره به حقیقت پایان‌ناپذیر خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در یک تفکر ژرف و عمیق می‌توان به فلسفه شب قدر و راز و رمز شهادت مولا علی (ع) در این مناسبت پی برد چرا که آن حضرت به عنوان قرآن ناطق شایسته‌ترین و برگزیده‌ترین انسان در تبیین و تشریح کلام الهی بوده است.

فیاضی با برشمردن برخی از ویژگی‌های امام اول شیعیان خاطر نشان کرد: اوصاف و نسبت‌هایی که برای آن حضرت در منابع و کتب مختلف ذکر شده است همه حکایت از این موضوع دارد که حضرت علی (ع) انسان به تمام معنا و کمال یافته‌ای است که می‌تواند بشریت را از گرداب زمینی بودن و گرفتار شدن در ظواهر دنیوی به سوی عروج و صعود راهنمایی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در حالی شب‌های قدر و لیالی ارزشمند رمضان را به عنوان فرصت سالانه پاس می‌داریم که معتقدیم انسان ارزشمدار باید فرصت‌ها را در شناخت خداوند و بصیرت‌افزایی قدر دانسته و در تعالی آن کمر همت ببندد.

به گزارش فارس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال نیز در گردهمایی سرگروه‌های حلقه صالحین سپاه خلخال بیان کرد: یکی از رمز و راز ماندگاری حضرت علی (ع) نحوه حاکمیت و حکومت‌داری آن حضرت است که بیشتر از آن که رنگ و بوی اشرافی‌گری و صبغه مدیریتی بگیرد بیشتر جنبه مردمی و دستگیری از فقرا و نیازمندان را دارد.

حجت‌الاسلام محسن محسنی ادامه داد: روحیه آزادی‌خواهی و حرکت در تمام دستورات الهی و انجام آن به شایستگی ظهور و بروز کرده و این حرکت به یقین در سایه اطاعت از مقام ارزشمند ولایت امکان‌پذیر است.

وی گفت: دشمن امروز از همین رو جایگاه ولایت فقیه را نشانه رفته است و سعی می‌کند با استفاده از حربه‌ها و نیرنگ‌های مختلف کیان جامعه اسلامی را به خطر اندازد اما فعالان فرهنگی باید با شناساندن ابعاد فریبنده فرهنگ غرب زمینه تقویت هویت دینی و ملی را فراهم آورند.

محسنی در پایان سخنان خود مجهز شدن به ابزار هنر برای شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی و مقابله با فرهنگ غرب و ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی را از راهکارهای شکست توطئه ضد فرهنگی استکبار جهانی توصیف کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول