اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

حقوق بشر اسلامی در رفتار امام علی نمایان بود

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه نهبندان با بیان اینکه حقوق بشر اسلامی و انسانی در سخن، رفتار و کردار امام علی(ع) نمایان و موج می‌زد، گفت: نهادهای جهانی که دم از حقوق بشر می‌زنند باید از حقوق بشر اسلامی علی(ع) الگوبرداری کنند.

حقوق بشر اسلامی در رفتار امام علی نمایان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان ضمن تسلیت شهادت امیرمومنان علی(ع) اظهار کرد: باید از مومنان و شیعیان به خاطر حضور خودجوش و معنوی در مراسم لیالی قدر تشکر کنم.

وی به نامه 47 نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) فرمودند"ای فرزندان عبدالمطلب نبینم که خون مسلمانان را می‌ریزید و می‌گویید افراد را می‌کشیم چون علی کشته شد به واسطه قتل من فقط قاتلم کشته می‌شود و اگر من از ضربه او مردم شما هم فقط یک ضربه به او بزنید چون او هم به من یک ضربه زده است".

امام‌جمعه نهبندان ادامه داد: حقوق بشر اسلامی و انسانی در سخن، رفتار و کردار امام علی(ع) نمایان و موج می‌زد و نامه 47 نهج‌البلاغه یکی از نشانه‌های عدالت و رعایت حقوق بشر امیرالمومنین است چرا که او نیز در ارتباط با قاتلش هم مدارا می‌کند.

خزاعی تصریح کرد: امروزه نهادهای جهانی که دم از حقوق بشر می‌زنند باید از حقوق بشر اسلامی و انسانی بزرگ کارگزار جهان اسلام حضرت علی(ع) الگوبرداری کنند و الگوگیری از حقوق بشر و عدالت علی(ع) را در تمامی زمینه‌ها و برای تمامی انسان‌ها با هر نژاد و مذهبی رعایت کنند.

حزب‌الله با مقاومت 33 روزه طعم تلخ شکست را برای نخستین بار به اسرائیل چشاند

وی با بیان اینکه 23 مرداد سالروز اعلام پیروزی حزب‌الله لبنان و روز مقاومت اسلامی گفت: حزب‌الله لبنان در جنگی نابرابر مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و با اتکا به خداوند و مقاومت اسلامی در مقابل اسرائیل به پیروزی رسید.

امام‌جمعه نهبندان اظهار کرد: حزب‌الله لبنان با ایستادگی و مقاومت 33 روزه طعم تلخ شکست را برای نخستین بار به اسرائیل چشاند.

خزاعی با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان افزود: آزادگان در حقیقت با رشادت و مقاومت در زندان‌های دشمن از دین و قرآن حراست کردند و با مقاومت خود سبب تثبیت نظام و انقلاب شدند.

روز قدس روز اضطراب و وحشت بیشتر دشمن از اسلام است

وی با بیان اینکه جمعه هفته آینده جمعه پایانی ماه رمضان و روز جهانی قدس است، تصریح کرد: روز قدس یکی از یادگاری‌های امام خمینی(ره) و متعلق به تمامی مسلمانان است.

امام‌جمعه نهبندان یادآور شد: از ملت فهیم می‌خواهیم تا در روز قدس برای حمایت از مسلمانان و آزادی قدس در راهپیمایی حضور پرشور و بصیرت‌بار داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول