اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد گچساران خبر داد

اهدای 500 میلیون ریال به کانون‌های مساجد گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 500 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گچساران و باشت اهدا شده است.

اهدای 500 میلیون ریال به کانون‌های مساجد گچساران

سید زمان علی‌پور صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مساجد به تناسب نفوذ در میان اقشار مختلف مردم، توانایی بالایی در فرهنگ‌سازی و ترویج اصول دینی و مذهبی دارند.

وی با اشاره به اینکه مساجد از کانون‌های مهم اجتماعی و مردمی است، بیان داشت: تقویت و تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سبب فعالیت بهتر این کانون‌ها و جذب جوانان به این مکان فرهنگی و مذهبی می‌شود.

گچساران و باشت 54 کانون فرهنگی و هنری فعال دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به جوانان فعال در حوزه مساجد تصریح کرد: باید خداباوری و اعتماد به نفس را در بین اعضای کانون‌های مساجد تقویت کرد.

علی‌پور برگزاری مستمر و مطلوب برنامه‌های کانون‌ها با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه را از راه‌های مؤثر برای جذب حداکثری جوانان به مساجد عنوان کرد.

وی ابراز داشت: در گچساران و باشت افزون بر 54 کانون فعال فرهنگی و هنری مساجد در نقاط شهری و روستایی وجود دارد.

علی‌پور افزود: با فرا رسیدن اوقات فراغت تابستان کلاس‌های متنوع آموزشی در زمینه‌های علمی و مذهبی در مساجد این شهرستان‌ها دایر شده است.

وی از توزیع اقلام فرهنگی و تجهیزات به کانون‌های فعال مساجد خبر داد و گفت: به منظور تقویت و تشویق اعضای کانون‌های مساجد، این کانون‌ها به وسایلی مانند رایانه با تجهیزات، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، سیستم‌های صوتی و چاپگر مجهز شده‌اند.

علی‌پور خاطرنشان کرد: با خرید تجهیزات مورد نیاز کانون‌های مساجد، از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 500 میلیون ریال میان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گچساران و باشت توزیع شده است.

وی از مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواست تا در نگهداری و استفاده صحیح از این تجهیزات کوشا باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر دریافت تجهیزات، هزینه‌هایی در طول سال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دریافت می‌کنند.

علی‌پور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را عامل مؤثر و مهمی در جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مقدس دانست.

وی یادآور شد: با توجه به رویکرد دینی کشور، حضور نیروهای متعهد و دلسوز می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول