اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

کم توجهی‌ها به کشاورزی افت این بخش را منجر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بی‌توجهی‌های مزمن به کشاورزی سبب شده تا این بخش که یکی از ارکان اصلی اقتصاد منطقه است با چالش مواجه شود.

کم توجهی‌ها به کشاورزی افت این بخش را منجر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: اما متاسفانه توجه کافی به بخش کشاورزی نشده و در نتیجه امروز شاهدیم که کشاورزان در تمام مراحل فرایند تولید اعم از کاشت، داشت، برداشت، فروش و صادرات محصولات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با اشاره به فعالیت موفقیت‌آمیز کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق اردبیل بیان داشت: کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل برای کاستن مشکلات این بخش و ترسیم افقی روشن برای کشاورزی استان به صورت جدی وارد عمل شده به طوری که اتاق ایران، کمیسیون کشاورزی اردبیل را به عنوان الگو برای فعالیت کمیسیون‌های سایر اتاق‌های کشور قرار داده است و طرح‌ها و برنامه‌های اتاق اردبیل در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای بخش کشاورزی در سطح کشور قابل اتکاست.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل از آمادگی کامل اتاق بازرگانی برای بررسی و پیگیری مشکلات کشاورزان و نیز اتحادیه صادر کنندگان خبر داد و افزود: فعالان بخش کشاورزی می‌توانند مشکلات و مسایل مربوط به حوزه فعالیت خود را برای طرح، تصمیم‌گیری و پیگیری لازم به کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه صادرکنندگان تولیدات کشاورزی اردبیل نیز در این نشست گزارشی از وضعیت صادرات و تولیدات محصولات کشاورزی استان ارائه داد.

رسول رضائیان اخذ عوارض و مالیات از محصولات کشاورزی، ممنوعیت صادرات برای تنظیم بازار‌های داخلی، از دست رفتن بازارهای هدف به علت نبود سیاست ثابت دولت در صادرات محصولات کشاورزی، نبود سیاست های تشویقی برای حمایت از تولیدات و صادرات، عدم اجرای درست قانون و مصوبات، پرداخت نشدن جوایز صادراتی، نبود امکانات لازم برای حمل و نقل و نگهداری محصولات کشاورزی، نبود حمایت‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی، عدم حمایت سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات، نبود صنایع تبدیلی و بالا بودن هزینه حمل و نقل از جمله مشکلات فعالان بخش کشاورزی و اتحادیه صادر‌کنندگان تولیدات کشاورزی استان اردبیل است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول