اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

ارائه مشاوره شغلی به 3 هزار نفر در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از ارائه مشاوره شغلی به 3 هزار و 508 نفر در سال گذشته خبر داد.

ارائه مشاوره شغلی به 3 هزار نفر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از آیتم‌های مورد نظر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ارائه مشاوره شغلی و مهارتی است.

وی بحث نظام استاد و شاگردی را از دیگر اقدامات مهم این مراکز عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 179 نفر به طور انفرادی در کارگاه‌ها حضور یافته و در کنار اساتید مشغول یادگیری شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی آموزش نانوایان را از دیگر اقدامات مهم این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا 602 نفر دوره در سال گذشته برگزار و 30 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

خوشایند از برگزاری دوره تربیت مربیان آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: 26 مربی در سال گذشته، 4 هزار و 250 نفر ساعت دوره آموزشی را سپری کردند.

وی به ایجاد مشاغل خانگی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: آموزش یک‌هزار نفر را در سال گذشته تعهد کردیم که برای یک‌هزار و 300 نفر دوره آموزشی برگزار و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از شرکت 3 هزار و 347 نفر در بخش صنعت ساختمان در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 85 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت در رشته صنعت ساختمان شدند.

خوشایند به راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در هشت رشته فراخوان داده شد و در سه رشته پذیرش دانشجو انجام شده است.

وی در مورد برنامه‌های راهبردی سال جاری فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شهرستان قاینات، تکمیل هشت پروژه ساختمانی، ارائه آموزش به 20 هزار نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی و آموزشی از اهم این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول