اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

عملیات احداث کارخانه سیمان خلخال رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: عملیات احداث کارخانه سیمان خلخال به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و باید با تدبیر درست موانع پیش رو به سرعت برطرف شود.

عملیات احداث کارخانه سیمان خلخال رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شهرستان خلخال اظهار داشت: عقب‌ماندگی‌های شهرستان خلخال و کوثر مزمن است و باید به صورت دقیق جراحی شده و نسبت به درمان آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: این شهرستان با واقع شدن در منطقه خاص استان اردبیل نیاز به توجه جدی و همت بیش از پیش مسئولان دارد اما متأسفانه این بی‌توجهی گسترده ضعف و عقب‌ماندگی را برای این شهرستان به دنبال داشته است.

جعفری‌بنه خاطرنشان کرد: برای خروج از این مشکل و معضل تاریخی برنامه‌های توسعه‌دهنده متعددی به صورت جدی پیگیری می‌شود که یکی از راه‌های نجات خلخال و کوثر احداث صنایع بزرگ و کوچک در این منطقه است.

خلخال صاحب شهرک تخصصی معدن می‌شود

به گزارش فارس، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم اضافه کرد: در این راستا احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی معدن در خلخال را با توجه به وجود معادن قوی و متنوع در منطقه دنبال می‌کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: استفاده بهتر از این منابع خدادادی با جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک برای بخشی از بیکاران نیز ایجاد اشتغال کرده که در همین راستا مهرماه امسال همایش سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر برگزار می‌شود.

جعفری‌بنه این همایش را فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت‌های این شهرستان اعلام کرد و ادامه داد: این اقدام بستر مناسب را برای سرمایه‌گذاری‌های لازم ایجاد می‌کند.

عضو فراکسیون طرح‌ها و لوایح علمی و کارشناسی نبود راه مناسب ارتباطی در منطقه برای دسترسی مردم خلخال و کوثر به استان گیلان همواره سبب بروز حوادث تلخ رانندگی در مسیر صعب‌العبور خلخال به اسالم شده است و هنوز هم اهالی منطقه در فصول سرد سال برای عبور از این جاده همواره در معرض خطر هستند.

وی گفت:‌ با پیگیری‌های انجام شده و ملاقات با وزیر راه و شهرسازی مطالعات پروژه احداث یک دهنه تونل به طول سه کیلومتر در مسیر خلخال – پونل به‌زودی آغاز می‌شود.

جعفری‌بنه تصریح کرد: انتظار می‌رود با احداث این تونل در آینده مشکل برف‌گیری مسیر و سقوط بهمن در این مسیر تازه احداث شده حل و مردم خلخال پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از نبود راه مناسب بتوانند از مزایای یک راه ایمن و بی‌خطر در آینده بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود: در کندی اجرای کارخانه سیمان خلخال عوامل مختلفی از جمله نبود همکاری لازم از سوی مدیرعامل بانک ملی استان در کنار ضعف عملکرد پیمانکار پروژه سبب کندی در روند عملیات اجرایی این پروژه حیاتی شده است.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشکل پرداخت اعتبارات ارزی این کارخانه حل شده و اگر مسئولان بانک ملی استان همکاری لازم را از این پس داشته باشند تمام تسهیلات بانکی کارخانه سیمان خلخال پرداخت و زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از این کارخانه که قابلیت اشتغال مستقیم یک‌هزار نفر را دارد، آماده می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس مجمع نمایندگان استان که در روزهای گذشته رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس نهم شده است با اشاره به اهمیت این فراکسیون اضافه کرد: ‌این فراکسیون در راستای حمایت از اقشار محروم جامعه و آسیب‌پذیر با هدف خدمت به محرومان جامعه و با ایده مبارزه با فقر و بیکاری تشکیل شده است.

جعفری‌بنه با اخذ بیشترین آرا از طرف نمایندگان مجلس به عنوان فراکسیون مجلس انتخاب شده به طوری که این مجلس پیگیر حداقل تأمین رفاه برای اقشار جامعه و طبقات ضعیف می‌باشد که پیگیری برقراری تأمین بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان نیز از اهداف این فراکسیون است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول