اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین جزئیات زلزله آذربایجان‌شرقی

87 کشته و 400 مجروح در اهر، ورزقان و هریس / مردم در خانه نمانند‌

خبرگزاری فارس: مدیر کل مدیریت حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه زلزله امروز 87 کشته و 400 مجروح داشته است گفت: مردم امشب در خارج از خانه به سر ببرند.

87 کشته و 400 مجروح در اهر، ورزقان و هریس / مردم در خانه نمانند‌

به گزا‌رش خبرگزاری فارس از تبریز مدیر کل مدیریت حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی در بیان آخرین جزئیات زلزله آذربایجان‌شرقی گفت: ساعت 16 امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

وی اظهار داشت: شدت این زمین‌لرزه در شهر‌های اهر، هریس، کلیبر بیشتر از دیگر شهرهای استان بود و ‌خسارت اعلام شده از سوی فرمانداران این شهرها از 50 تا 100 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ‌9 پس‌لرزه در اهر تا‌کنون رخ داده است، تصریح کرد: بیشترین مقیا‌س این پس‌لرزه‌ها 4.7 دهم ریشتر بوده است.

وی در خصوص میزان مجروحین و کشته‌های این زمین‌لرزه گفت: در شهرستان ورزقان تا‌کنون 40 نفر کشته شده‌اند، در هریس نیز 30 نفر‌ و 10 نفر نیز در کلیبر کشته شده‌اند و 400 نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی بلافاصله تشکیل شد، گفت: به همین منظور بلافاصله یک بالگرد برای بررسی میزان خسارت به منطقه اعز‌ام شد.

وی با بیان اینکه 60 روستا بین 80 تا 100 درصد خسارت دیده‌اند و 40 روستا به طور کامل ‌تخریب شده است، گفت: در حال حاضر فرمانداران در حال بررسی میزان خسارت هستند.

‌وی در ادامه از مردم استان خواست ضمن حفظ آرامش خود امشب را در خارج از خانه سپری کنند و گفت: در حال حاضر اکیپ‌های پزشکی به مناطق زلزله‌دیده اعزام شده است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول