اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هفتکل خبر داد

آموزش عکاسی و فیلمبرداری در مرکز فنی و حرفه‌ای هفتکل

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هفتکل از راه‌اندازی دو رشته جدید در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.

آموزش عکاسی و فیلمبرداری در مرکز فنی و حرفه‌ای هفتکل

ابراهیم اسدی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار داشت: این رشته‌ها شامل عکاسی و فیلمبرداری هستند و جوانان علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت‌نام به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

وی افزود: شرکت در این دوره‌ها و فراگیری این رشته‌ها به صورت کاملا رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دو مرکز برادران و خواهران برای یادگیری حرفه مورد علاقه خود نام‌نویسی کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای هفتکل با بیان اینکه ظرفیت برگزاری هر کلاس برای این رشته‌ها 20 نفر است، اضافه کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران این ظرفیت را دارند که در هر نوبت کاری به حدود 40 نفر از کارآموزان آموزش دهند که جمعا 80 نفر می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

اسدی تصریح کرد: رشته‌های عکاسی و فیلمبرداری مورد استقبال خوبی قرار گرفته به طوری که پس از تکمیل ظرفیت، عده زیادی برای نوبت‌های بعدی کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 400 کارآموز در مراکز خواهران، برادران و مراکز خصوصی فنی و حرفه‌ای هفتکل در حال فراگیری رشته‌های مورد علاقه خود هستند.

به گفته رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هفتکل، در سال گذشته یک هزار و 412 نفر از جوانان این منطقه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در مراکز برادران، خواهران و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فرا گرفتند.

اسدی میزان این آموزش‌ها را 380 هزار و 833 نفر ساعت عنوان کرد و گفت: در این مدت، 352 نفر از جوانان فاقد مهارت و یا کم‌مهارت در مرکز برادران در رشته‌های برق صنعتی، برق ساختمان، اتومکانیک، برق خودرو و جوشکاری E3، E6، E8 و صنایع‌دستی و فرش بافی در آموزشگاه دولتی استاد شاگردی زیر پوشش مرکز به فراگیری مهارت‌های مورد علاقه خود پرداختند.

رئیس فنی و حرفه‌ای هفتکل نداشتن مهارت و باز ماندن از تحصیل را دو عامل مهم بیکاری جوانان منطقه دانست و تأکید کرد: همه جوانان باید به سمت مهارت آموزی بروند تا آسان‌تر مشغول به کار شوند.

وی گفت: همه قشر جوان در شهر و روستا، جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای هستند و در همین راستا زمینه برای مهارت آموزی این قشر در صدها رشته مهارتی فراهم شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول