اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری هشدار داد

کاهش 60 درصدی میزان آبدهی چاه‌های آب در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر میزان آبدهی چاه‌های آب مصرفی در شهرهای استان 10 تا 60 درصد از حد استاندارد کاهش یافته است.

کاهش 60 درصدی میزان آبدهی چاه‌های آب در چهارمحال و بختیاری

اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر چندین طرح آبرسانی در شهرستان‌های اردل، لردگان، سامان و کیار در دست اجرا است که تاکنون 25 تا 98 درصد پیشرفت داشته و ده‌ها میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

وی تسریع در اجرایی ‌شدن طرح آبرسانی بن ـ بروجن توسط شرکت آب منطقه‌ای استان را ضروری دانست و گفت: در صورتی که این طرح به نتیجه برسد، مشکل کمبود آب بسیاری از شهرهای در مسیر خط انتقال این طرح برطرف خواهد شد.

یزدانی در ادامه با اشاره به وضعیت افت سطح آب منابع زیرزمینی بر لزوم پرهیز از هدر دادن آب توسط آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در شهرهای مختلف استان بیش از 200 لیتر است که در صورت عدم کاهش این رقم به 150 لیتر، برخی از شهرهای استان دچار کم‌آبی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که برای تمام خانوارها ماهیانه 20 متر مکعب در فصل تابستان به عنوان استاندارد مصرف در نظر گرفته شده که در صورت رعایت، کمبود آب نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرهای بروجن، کیان، سامان، لردگان، اردل و ناغان با کمبود آب مواجه‌اند و مردم با صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب ما را برای پیشگیری از قطعی و یا جیره‌بندی آب یاری می‌کنند.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 100 هزار متر مکعب آب در 26 شهر استان توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به جمعیت 502 هزار نفری شهری، میزان مصرف هر نفر حدود 200 لیتر در شبانه‌روز است که این عدد باید به 150 لیتر کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میزان آبدهی چاه‌های آب مصرفی در شهرهای استان 10 تا 60 درصد از حد استاندارد کاهش یافته که به صورت ناگهانی برخی از شهرهای استان با کمبود آب مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول