اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی:

مشکلی در آبرسانی به روستاهای زلزله زده آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر مشکلی در رابطه با آب شرب مناطق روستایی استان وجود ندارد و هر جایی که آب نیاز بوده، تامین شده است.

مشکلی در آبرسانی به روستاهای زلزله زده آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، علی صمدنژاد در خصوص آخرین وضعیت تامین آب در مناطق روستایی زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در زمان کنونی، مشکل یا بحثی که در رابطه با آب طرح شود، در مناطق روستایی استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد و هر جایی که آب نیاز بوده، تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی درخصوص فعالیت‌های این شرکت بلافاصله پس از وقوع زلزله، گفت: از نخستین دقایق پس از زلزله ستاد بحران در شرکت آب و فاضلاب روستایی تشکیل و تمام امکانات استان از جمله 20 دستگاه تانکر سیار تجهیز شده و به مناطق ارسال شده است.

وی که خود در هنگام اعلام این خبر در محل روستاهای آسیب‌دیده ورزقان بود، افزود: اکنون عمدتاً آبرسانی توسط تانکر و بطری است که با هماهنگی تمام ارگان‌های نظارتی و امدادی آب با تانکر و به صورت بطری توزیع می‌شود.

صمدنژاد ادامه داد: با توجه به اینکه اکیپ‌های برق در حال راه‌اندازی برق هستند، برخی ایستگاه‌های پمپاژ فعال شده است و به برخی دیگر نیز ژنراتور برده شده تا توسط آن راه‌اندازی شود.

وی درخصوص میزان خسارت‌های وارده به تاسیسات آبرسانی روستایی گفت: تاسیسات شماری از روستاها بین 50 تا 85 درصد تخریب شده و حدود 10 روستا نیز به صورت 100 درصد تخریب شده است. ضمن آنکه چند گروه برای برآورد خسارت به تاسیسات به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی در خصوص برنامه‌های این شرکت در کوتاه مدت و روزهای آینده، گفت: برنامه کوتاه مدت همان آبرسانی سیار با بطری و تانکر است و اکنون با چند کارخانه تولید آب معدنی نیز مذاکره شده است تا آب شرب مورد نیاز زلزله‌زدگان به موقع تامین شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا امروز عصر 50 تا 60 درصد برق روستاها تامین شود و با تامین برق روستاها مشکلی در تامین آب وجود نخواهد داشت.

به گفته وی، از فردا و پس فردا وضعیت به حالت عادی باز می‌گردد و با راه‌اندازی شماری از ایستگاه‌های پمپاژ تا پایان وقت امروز، مشکلات تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول