اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

افزایش 7 درصدی صادرات تعاونی‌های مرزنشین هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از افزایش 7 درصدی صادرات کالا از تعاونی‌های مرزنشین استان خبر داد.

افزایش 7 درصدی صادرات تعاونی‌های مرزنشین هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی نجفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت بیش از 63 هزار تن کالا به ارزش 14 میلیون و 466 هزار و 490 دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و هند صادر شده است.

وی خشکبار، مواد معدنی، میوه و تره‌بار، نمک صنعتی، سنگ‌آهن و خاک نسوز را از جمله بیشترین کالاهای صادر شده از تعاونی‌های مرزنشین عنوان کرد.

به گفته معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، در این مدت از طریق تعاونی‌های مرزنشین نیز 7 هزار و 530 تن کالا به ارزش بیش از 3 میلیون و 616 هزار دلار وارد کشور شده که 11 درصد کم‌تر از مدت مشابه سال گذشته بوده است، این کالاها شامل برنج، روغن، چای، شکر و انواع مواد غذایی بوده و از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد شده است.

نجفی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر از مردم هرمزگان عضو 46 تعاونی مرزنشین هستند که بیشتر این تعاونی‌ها در شهرستان‌های میناب، بندرلنگه و قشم فعال است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت، تأمین کالا و مایحتاج مردم منطقه، ایجاد روحیه تعاون بین اعضا و کاهش مشکلات دولت در تأمین کالای مردم مناطق مرزی از اهداف تشکیل تعاونی‌های مرزنشین است.

نجفی هم‌چنین جلوگیری از مهاجرت ساکنان مرزی و تجارت غیر قانونی آنها، ایجاد امنیت اجتماعی و سیاسی مرزهای زمینی و جذب و بکارگیری سرمایه‌های سرگردان منطقه را از دیگر اهداف راه‌اندازی تعاونی‌های مرزنشین عنوان کرد.

یادآور می‌شود، تعاونی‌های مرزنشین سال 1363 با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و برآورد نیاز مرزنشینان در استان‌های مرزی شامل چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان تأسیس و راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول