اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها تا 10 سال محکومیت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: به استناد ماده 47 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی، هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس سه ماه تا 10 سال محکوم خواهد شد.

آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها تا 10 سال محکومیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی ظهر امروز در دیدار با مدیران منابع طبیعی این استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل تابستان یکی از علل آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی است و از آنجایی که پارک‌های جنگلی و سایه درختان مکانی برای تفریح و تفرج گردشگران و استراحت کشاورزان و مرتع‌داران و چوپانان و جنگل‌نشینان است، لذا کوچک‌ترین جرقه برای راه‌انداختن آتش در این عرصه‌ها حریقی عظیم و خساراتی جبران‌ناپذیر را بر پیکر منابع ملی کشور و استان به بار خواهد آورد.

وی افزود: نتیجه این امر تخریب خاک و نابودی منابع ملی اعم از جنگل و مرتع و منابع عظیم اقتصادی و زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

ابراهیمی با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه و مشارکت نهادینه مردم به ‌منظور حفظ و احیای منابع طبیعی، گفت: لازم است تا مردم از هرگونه برافروختن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اجتناب ورزیده و در صورت بروز هر گونه آتش‌سوزی برای اطفای حریق با مأمورین منابع طبیعی و آتش‌نشانی همکاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی، آتش‌سوزی نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل و مرتع بدون اجازه و نظارت مأمورین جنگل‌بانی ممنوع است و در صورت بی‌مبالاتی و ایجاد حریق، فرد خاطی مرتکب تخلف به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به استناد ماده 46 قانون یاد شده هر کس مبادرت به کت زدن یا روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی کند به حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال و برای هر درخت که کت یا پی زده و یا در آن آتش روشن کرده به پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین به استناد ماده 47 قانون موصوف هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد سه ماه تا 10 سال محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول