اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی:

ورزشکاران روستایی و عشایر اصفهان جهانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی گفت: از این پس روستاییان و عشایر استان اصفهان می‌توانند با حضور در تیم ملی ایران به رقابت‌های آسیایی و جهانی بازی‌های بومی محلی و سنتی اعزام شوند.

ورزشکاران روستایی و عشایر اصفهان جهانی می‌شوند

علی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به دلایل تغییر نام این هیئت از هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری به ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، اظهار کرد: به دلیل اینکه بازی‌های روستایی عشایری پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور ادامه پیدا نمی‌کرد این فدراسیون تغییر نام یافت تا ورزشکاران آن بتوانند در قالب تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنند.

وی ادامه داد: از این پس ورزشکاران روستایی و عشایری استان اصفهان می‌توانند با حضور در تیم ملی فرهنگ ایران را در قالب ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی در سطح آسیا و جهان به معرض نمایش بگذارند.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تاکید کرد: هدف از این تغییر نام احیای بازی‌های سنتی و بومی محلی قدیم که در حال از بین رفتن بود و ارائه این بازی‌های سنتی در مسابقات آسیایی و جهانی است.

وی تصریح کرد: منبع بازی‌های بومی محلی در رم ایتالیا است و سرپرست فدراسیون این رشته در ایران به ‌عنوان یکی از اعضا در انتخابی هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیایی شرکت کرد و به‌ عنوان یکی از اعضا توانست رای بیاورد.

صفایی گفت: در حال حاضر کشورهای کره‌جنوبی، بنگلادش، فیلیپین و پاکستان در بازی‌های بومی محلی و سنتی فعالیت بسیار بالایی دارند و در سطح جهان مطرح هستند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این رقابت‌ها در سطح بین‌المللی تاکید کرد: هر کشور در این رقابت‌ها با بازی‌های بومی محلی کشور خودش در رقابت‌های آسیایی و جهانی شرکت می‌کند و روش آن بدین شکل است که به طور مثال کشور ایران پیش از آغاز برگزاری مسابقات با ارائه یک بروشور به داوران زمان انجام مسابقه، موسیقی سنتی، لباس‌های سنتی و تعداد بازیکنان را مشخص می‌کند و پس از آن به رقابت‌ می‌پردازند و هم‌چنین در این مسابقات به طور مثال به آرایش لباس‌ها و تیم‌ها و موسیقی کشورها امتیاز می‌دهند.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی در پایان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای بازی‌های بومی محلی و سنتی در اصفهان تاکید کرد: قرار است این رقابت‌ها را برای نخستین بار در کشور پس از ماه مبارک رمضان در اصفهان و با حضور استان‌های هم‌جوار برگزار کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول